اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کارگران ساختمانی در صدر احتمال وقوع حوادث کار قرار دارند

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث اتفاق افتاده در استان برای کارگران ساختمانی بوده است، گفت: واحدهای تولیدی روی نیز در بحث حوادث با توجه به تعداد بالای واحدهای فرآوری و تعداد بالای کارگران در جایگاه دوم قرار دارد.

کارگران ساختمانی در صدر احتمال وقوع حوادث کار قرار دارند

مهدی لطفی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به روز جهانی ایمنی و سلامت کار، اظهار کرد: سازمان جهانی کار یکی از موسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد و ایران قریب به ۸۰ سال است که در این سازمان عضو بوده و معاهده‌نامه شماره ۸۱ این سازمان در رابطه با بازرسی کار است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس فصل چهار قانون کار، بازرسان کار ناظر بر ایمنی و حفاظت از کارگران در کارگاه‌ها هستند، افزود: هدف از این فصل قانون کار، صیانت از نیروی کار است تا افراد در محیطی امن و ایمن به کار مشغول شوند.

وی با اشاره به ماده ۸۵ فصل چهارم از قانون کار کشور، ادامه داد: برای صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور، رعایت دستورالعمل‌‌هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی (برای تامین حفاظت فنی) و وزارت بھداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین می‌شود، برای همه کارگاه‌‌ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

لطفی‌فر قانون بازرسی را ناظر در همه واحدهایی که به صورت کارگر و کارفرما فعالیت می‌کند، دانست و تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰  واحد تولیدی در استان زنجان به صورت مستمر تولید دارند که بازرسی می‌شوند و سایر بازرسی‌ها نیز بر اساس آغاز فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و ... با توجه به فرآیند کارگر و کارفرمایی است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان یادآور شد: در استان ۱۵ بازرس در زمینه بازرسی کار فعال بوده و سالانه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث اتفاق افتاده در استان برای کارگران ساختمانی بوده است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی روی نیز در بحث حوادث با توجه به تعداد بالای واحدهای فرآوری و تعداد بالای کارگران در جایگاه دوم قرار دارد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با اشاره به شعار جهانی امسال روز ایمنی و سلامت کار، عنوان کرد: همه‌گیری بیماری کووید - ۱۹، دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران و عموم مردم را با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در رابطه با ویروس مواجه کرده و تاثیرات بسیاری را در دنیای کار به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال با عنوان «پیش‌بینی، آمادگی و مقابله با بحران» بر ضرورت ایجاد و سرمایه‌گذاری در تاب‌آوری سیستم‌های مدیریت ایمنی و سلامت کار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کووید - ۱۹ در محیط‌های کاری تاکید دارد، اضافه کرد: در استان زنجان نیز ۷۰ درصد واحدهایی که بازرسی از آن انجام می‌شود، پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و این مهم در کارگاه‌های بزرگ نسبت به کارگاه‌های کوچک، بیشتر است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول