اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در بالکان از آغاز جنگ جهانی دوم

ارتش آمریکا از آغاز بزرگترین رزمایش ناتو از جنگ جهانی دوم به این سو در آلبانی با مشارکت 26 کشور خبر داد.

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در بالکان از آغاز جنگ جهانی دوم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا از برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در حوزه بالکان  پس از جنگ جهانی دوم  و با مشارکت هزاران نظامی  از آمریکا و کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این رزمایش در کشور آلبانی در حال برگزاری است  و آنطور که اعلام شده این کشور نقش امنیتی مهمی را برای منطقه ایفا می ‌کند.

این رزمایش در هوا، دریا و زمین برگزار می‌شود و نیروهای آمریکایی از ۲۶ اوریل در این کشور مستقر شده‌اند. این رزمایش تا دهم ماه ژوئن ادامه دارد.

 به گفته مقام‌های ارشد نظامی آمریکا، در این رزمایش علاوه بر آمریکا، کشورهای آلبانی، کرواسی، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از حوزه بالکان که همگی عضو ناتو هستند، حضور دارند.

از آمریکا نیز ۲۸ هزار نظامی حضور دارند و قرار است در مجموع ۲۶ کشور در این رزمایش حضور داشته باشند. اهداف این رزمایش انجام عملیات شبیه سازی شده نبرد با دشمن فرضی و تمرین‌های آموزشی اعلام شده است.

این در حالی است که ناوگان دریای سیاه روسیه نیز  رزمایش خود را در دریای سیاه  آغاز کرده است. ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه  گذشته اعلام کرد که «رزمناو مسکووا» رزمایشی با مهمات واقعی را با سایر کشتی‌ها و بالگردهای نظامی برگزار می‌کند. این اعلامیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا اعلام کرد که یک ناو ایالات متحده در حال حرکت به دریای سیاه برای همکاری با متحدان و شرکای ناتو در منطقه است.

روسیه بر این باور است که  ایالات متحده و ناتو در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی در اروپا هستند. بنا بر برخی گزارش‌ها افزایش نیروهای روس نزدیک مرز اوکراین، بخشی از تمرینات در پاسخ به رفتار تهدیدآمیز ناتو است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت که روسیه نیروهای خود را از مرز اوکراین به دلیل فشار خارجی عقب نکشیده، بلکه بنا به صلاح دید خود این نیروها را جابه‌جا کرده است. شویگو گفت: «اقدامات ایالات متحده و ناتو در  اروپا برای افزایش آمادگی رزمی نیروها و تقویت حضور  آنها به افزایش خطر نظامی کمک می‌کند.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول