اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن هرگونه دستیابی به توافق با تهران درباره تبادل زندانیان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های منتشر شده درباره حصول توافق با تهران درباره تبادل زندانیان را ناصحیح توصیف کرد.

واشنگتن هرگونه دستیابی به توافق با تهران درباره تبادل زندانیان را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرگونه دستیابی به توافق با ایران درباره تبادل زندانیان را رد کرد.

پرایس اضافه کرد: «گزارش‌ها در این باره که توافق تبادل زندانیان (با ایران) حاصل شده، صحیح نیست. همانطور که ما گفتیم، ما همیشه موضوع زندانیان بازداشتی با مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. تا زمانی که آنها را به خانواده‌هایشان برسانیم، توقف نخواهیم کرد».

ساعتی پیش بود که منابع آگاه ایرانی به شبکه المیادین گفتند که طی توافقات اخیر با آمریکا، این کشور قصد دارد به زودی ضمن پرداخت هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، چهار شهروند ایرانی زندانی در خاک خود را نیز آزاد کند.

این منابع، بدون اشاره به نام و هویت این چهار شهروند ایرانی، گفتند که آن‌ها به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا در خاک این کشور زندانی هستند.

در مقابل نیز ایران قرار است چهار زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی در زندان به سر می‌برند را آزاد کند.

المیادین به نقل از این منابع نوشت که دولت جو بایدن تلاش می‌کرد تا مانع پرداخت هرگونه مبلغی از اموال مصادره شده ایران در مذاکرات میان تهران و اروپایی‌ها شود، اما موفق نشد و طرف ایرانی به ضرورت آزادی بخشی از اموال بلوکه شده خود اصرار ورزید.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع ایرانی خبر داد که مذاکرات امنیتی میان ایران و انگلیس انجام گرفته و دولت لندن به زودی ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های مصادره شده ایران را آزاد خواهد کرد و در مقابل نیز «نازنین زاغری» که به علت جاسوسی برای سازمان اطلاعات انگلیس مجرم شناخته شده است، آزاد خواهد شد.

همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که هنوز با ایران در وین به توافق نرسیدیم و مسافتی وجود دارد که باید طی شود تا از موانع عبور کنیم. وی همچنین گفت: «دیپلمات‌های ما در هفته‌های آینده برای بازگشت متقابل توافق به کار خود ادامه می دهند».

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول