اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دیدار 8 ساعته رئیس سازمان زندان‌ها با خانواده زندانیان در شب قدر/ حاج محمدی: بیشترین نگرانی ما بابت خانواده زندانیان است

رئیس سازمان زندان‌ها در اولین شب قدر و در یک برنامه ۸ ساعته در منزل چهار زندانی حضور یافت و با خانواده آنان دیدار کرد.

دیدار 8 ساعته رئیس سازمان زندان‌ها با خانواده زندانیان در شب قدر/ حاج محمدی:  بیشترین نگرانی ما بابت خانواده زندانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی حاج محمدی در اولین شب قدر در منزل چهار زندانی در حاشیه تهران و ورامین حضور یافت و با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

حاج محمدی در این دیدار‌ها ضمن گفتگو با خانواده مددجویان و بررسی وضعیت معیشت آنان گفت: همه تلاش ما در زندان، تبدیل زندانی به یک فرد توانمند و با انگیزه برای بازگشت به زندگی سالم است و این مهم با همکاری و همدلی خانواده‌ها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر ما زندانی فردی است که مانند بیمار، تلخی داروی زندان را به امید بهبودی و رهایی از اشتباهات گذشته تحمل می‌کند، گفت: عمده نگرانی ما از بابت خانواده زندانی است چرا که خود زندانی در زندان از امکانات زیستی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال بهرمند است درحالی که خانواده وی در معرض آسیب می‌باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: اگر خانواده زندانی به ویژه خانواده‌های نیازمند مورد توجه نباشند، نه تنها برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها برای تحول زندانی کم اثر می‌شود، بلکه خانواده در معرض آسیب‌ها و تهدید‌های بیشتری قرار خواهد گرفت.
حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان بخشی از چرخه اصلاح و تربیت است و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه هستیم.

شایان ذکر است خانواده‌هایی که رئیس سازمان زندان‌ها به دیدار آنان رفته بود به دلیل نداشتن وثیقه قانونی مناسب برای مرخصی همسرانشان از یک تا سه سال نتوانسته بودند دیداری داشته باشند که در زمان حضور حاج محمدی در منزل آنان امکان ملاقات تصویری برای آنان فراهم شد.

با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ سرکشی، مراقبت و حمایت از خانواده زندانیان است، رئیس سازمان زندان‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان به طور مداوم در منزل زندانیان در شهر‌های مختلف استان تهران حضور یافته که برخی از این بازدید‌ها منجر به آزادی زندانی با کمک خیرین و یا تامین شرایط برای مرخصی مددجو شده است.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار شب گذشته با خانواده چهار زندانی جهت رفع برخی از مشکلات مادی و معیشتی آنان دستورات لازم را صادر نمود.

خانواده‌های زندانیان نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس سازمان زندان‌ها مشکلات و درددل‌های خود را با وی مطرح کردند.

گفتنی است بازدید شب قبل از ساعت ۱۹ تا ۳ بامداد به طول انجامید.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول