اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دعوت علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان به مشارکت حداکثری در انتخابات

طی روزهای اخیر شاهد دعوت همگانی به حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم که بزرگان و ریش سفیدان طوایف و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیزنقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

دعوت علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان به مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در حالی شمارش معکوس برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آن هم در گام دوم انقلاب آغاز شده است که حضور افراد واجد شرایط و انداختن آرا به صندوق های رای منجر به تعیین و تغییر سرنوشت 4ساله ایران می شود.

در این مرحله در واقع هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی با مشارکت حداکثری از سوی مردم تعیین می شود، اما وظیفه ما این است که بدانیم شرکت در این عرصه مهم آن هم با انتخاب کاندیدای اصلح تا چه حد مهم بوده است.

اکنون که انتخابات 1400 ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را درپیش را داریم باید با انتخاب فرد اصلح وضعیت موجود را به بهترین وضعیت تغییر دهیم که برای تشخیص فرد اصلح نیاز است ضمن تحقیق از گذشته و سوابق افراد، برنامه های آنان را مطالعه و نظر بزرگان و خصوصا علما و ریش سفیدان را نیز در نظر گرفته و براساس آن فرد اصلح را انتخاب و درپای صندوق های رای حاضر و آرای خود را به صندوق رای بیندازیم.

هر رای ما یک پایه محکم برای انقلاب اسلامی به حساب می آید، تجربه ثابت کرده دشمن هیچگاه سخن نیک نمی گوید و به فکر منافع ما نیست.

با توجه به اهمیت این امر مهم و از آنجایی که حضور وحدت آمیز و پرشور مردم از هر قشر و مذهبی خاری در چشم دشمنان بوده و خواب را از آنان ربوده، همه باید پای صندوق های رای رفته و برای آینده کشورمان، تصمیم گیری کنیم و بدانیم که هر انگشت اشاره شیعه و سنی،  ترک و لر، فارس و بلوچ و سایر اقوام و مذاهب تیری به سوی قلب دشمن است.

 

دعوت علما، ریش سفیدان اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان به مشارکت در انتخابات

طی روزهای اخیر شاهد دعوت همگانی به حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم که بزرگان و ریش سفیدان طوایف و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز از میدان جا نمانده و مشارکت در انتخابات را تکلیفی الهی دانسته و سخنان رهبر معظم انقلاب را برای همگان فصل الخطاب عنوان کردند.

مشارکت حداکثری مردم سیستان وبلوچستان درعرصه انتخابات

بزرگ طایفه گرگیچ در منطقه لار زاهدان در این خصوص گفت: در تمامی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم سیستان و بلوچستان در تمامی صحنه های سیاسی و ملی خصوصا عرصه انتخابات ها مشارکت حداکثری داشته اند.

حاج محمد مهدی گرگیچ ضمن تاکید براین که مردم سیستان و بلوچستان پیرو رهبر معظم انقلاب و وفادار به نظام و انقلاب هستند، افزود: در صحنه های انتخابات مردم این خطه از کشور بالاترین آمار مشارکت را به نام خود در سطح کشور به ثبت رسانده اند و امسال نیز با وحدت و انسجام شاهد تحقق مجدد این موضوع خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود مشکلات مختلف در دولت‌های گذشته، تاکید کرد: نباید کوتاهی مسئولان را به پای نظام گذاشت چرا که خود مردم سرنوشت کشور را تعیین می کنند و براین اساس باید در عرصه انتخابات با دید باز و آگاهانه اقدام به انتخاب افراد کنیم.

وی اضافه کرد: باید به کسی رای داده شود که آگاه به درد مردم، امانتدار و صادق باشد، صداقت مهمترین اصل در انتخاب کاندید اصلح است.

گرگیچ ضمن دعوت از تمامی افراد واجد شرایط برای مشارکت در انتخابات پیش رو، تاکید کرد: عدم مشارکت در این عرصه سیاسی باعث نفوذ دشمن می شود، دشمن از مدت ها پیش تبلیغات زیادی برای به بیراهه کشاندن مردم به ویژه جوانان بکار گرفته است که باید بیشاز پیش هوشیار باشیم.

همه افراد کاندیدا شده برای انتخابات ریاست جمهوری قابل احترام هستند

یکی از بزرگان طوایف منطقه تمین میرجاوه در این زمینه گفت: نظر شورای نگهبان با توجه به اینکه این شورا مر قانون را اجرا می کند، فصل الخطاب و لازم الاجرا است.

عبدالنبی کرد افزود: همه افراد کاندیدا شده برای انتخابات ریاست جمهوری برای ما قابل احترام هستند اما باتوجه به نظر شورای نگهبان و اعلام اسامی تائید شده همه باید پایبند قانون بوده و برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

وی با بیان این که به فرموده امام راحل عشایر ذخایر انقلاب ‏هستند، ادامه داد: عشایر سیستان وبلوچستان حول محور وحدت با ‏حضور حداکثری در انتخابات پیش رو  مشارکت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این مرز و بوم با اجرای برنامه ها و تبلیغات مختلف در پی کاهش حضور حداکثری مردم در عرصه های سیاسی و ملی و غیره خصوصا انتخابات هستند اما مردم ما همیشه ثابت کرده اند که پیرو ولی فقیه بوده و از نظام و انقلاب پشتیبانی خواهند داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه در شرایط حساسی قرار گرفته ایم، بیان کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی مشارکت خوب مردم و خصوصا ساکنان سیستان و بلوچستان در انتخابات است.

 

مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات مشتی محکم بر دهان دشمن است

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: مشارکت حداکثری افراد واجد شرایط در عرصه انتخابات، مشتی محکم بر دهان دشمنان این مرز و بوم است.

مولوی عنایت الله رسولی زاده با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در عرصه های سیاسی و خصوصی عرصه انتخابات پیش رو، افزود: به عنوان یکی از علمای اهل سنت نه تنها خودم بلکه تمام آحاد افراد واجد شرایط را به شرکت در انتخابات دعوت می کنم چرا که این حضور و مشارکت نه تنها باعث افزایش مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل خواهد شد بلکه مشتی محکم بردهان بدخواهان و دشمنان این نظام مقدس خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های دشمنان ایران اسلامی، عدم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و دلسردی از این نظام مقدس است و تلاش می کند به هر ترفندی به این اهداق شوم خود دست پیدا کند و براین اساس، ملت ما از هر قشر و مذهبی با مشارکت حداکثری در انتخابات، نشان می دهند بیش از پیش به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی  پایبند هستند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: مردم باید در انتخابات به فردی اصلح رای دهند که تنها به فکر خود و اطرافیان خود نیوده و غرب گرا نباشد.

وی اضافه کرد: توجه به جوانان، محرومیت زدایی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، توجه به همه اقوام و مذاهب و غیره از جمله مواردی اشت که رئیس جمهور باید آنها را دنبال کند، متاسفانه در دو دولت اخیر این موارد به درستی رعایت نمی شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیدها، خاطر نشان کرد: انتخاباتهایی که در کشور ایران برگزار می شود سالم‌ترین و طبق معیارهای متعارف بین المللی و با مشارکت حداکثری مردم انجام می خورد.

حضور حداکثری برای حفاظت و حراست از ناموس و کیان این مرز و بوم است

سرطایفه شاهوزهی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تاکید بر حضور حداکثری، برای حفاظت و حراست از ناموس و کیان این مرز و بوم است.

حاج محمدرضا شاهوزهی نیز بیان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و عرصه های سیاسی و ملی دیگر برای حفاظت و حراست از ناموس و کیان این مرز و بوم می باشد، متاسفانه در کشورهای دیگر ناموس مسلمانان توسط یک کافر و اجنبی تفتیش بدنی می شود، خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست اجنبی ها از کشور کم شده و چنین اتفاقاتی در ایران اسلامی نمی افتد.

وی اظهار کرد: سرنوشت کشور ایران به دست خود مردم بوده و  آنان هستند که با انتخاب خود در عرصه های انتخابات سرنوشت چند ساله میهن خود را تعیین می کنند.

وی ضمن تاکید براین مطلب که نظر شورای نگهبان فصل الخطاب بوده و براساس قانون اقدام به بررسی کاندیدها در این شورا می شود، ادامه داد: همه باید مشارکت حداکثری در عرصه های سیاسی و ملی و خصوصا انتخابات پیش رو داشته باشیم.

این جوان سر طایفه تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم ایران اسلامی همواره پای صندوق‌های رای آمده اند، مردم  سیستان و بلوچستان نیز با توجه به وجود قومیت های مختلف و وجود دو کشور پاکستان و افغانستان همیشه در هر انتخاباتی بیشترین مشارکت را در عرصه های ملی و سیاسی خصوصا انتخابات به خوداختصاص داده و آن چیزی که دشمنان مبنی بر مشارکت پایین مردم در انتخابات پیش بینی کرده اند را مردم ولایتمدار این خطه از کشور با مشارکت حداکثری خود خنثی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: نباید در انتخابات افراد را چشم بسته انتخاب کنیم چرا که این انتخاب نادرست، کشور را دچار مشکل می‌کند بر این اساس باید فردی لایق و خدمتگذار انتخاب کنیم که اگر شعار می‌دهد عملی کند.

شاهوزهی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخاب های سفارشی ما باعث شد تا کشور در برخی گذرگاه های دچار چالش شود، گفت: سفارشی بودن کاندیدایی که واقعاً مدیر و توانمند نباشد را نباید قبول کرد چراکه اینها زمینه به چالش کشیدن کشور را فراهم می‌کند، باید کسی انتخاب شود که توانایی مدیریت داشته و در بین مردم بوده و درد آنها را لمس کند.

وی خاطر نشان کرد: کشور ایران دارای پتانسیل و ظرفیت های فراوانی بوده اما متاسفانه مدیریت صحیحی تاکنون نداشته ایم که بتواند بهره برداری لازم از آنها را انجام دهد و براین اساس در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باید مردم هوشیار بوده و کسی را انتخاب کنند که ملاک هایش مشخص و هدفش خدمت به مردم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان نیز دارای ظرفیت های بی بدیلی همچون معادن، مرز و دریا است که می تواند از نظر اقتصادی کشور را نجات دهد، همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه مردم این استان را دارند، این عقب ماندگی ها همه نشان از انتخاب سفارشی بودن ما دارد.

سرطایفه شاهوزهی گفت: امروز اگر چه در تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه به علت مدیریت افراد نالایق به سر می بریم اما در انتخابات پیش رو به فردی رای خواهیم داد که بتواند مشکلات مردم را حل کند و باعث پیشرفت و توسعه کشور شود.

 

 

انتهای پیام/۳۱۳۹/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول