اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اسفراین و آشخانه، شهرهای دارای ظرفیت برای احداث مزارع بیت‌کوین

معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت برق گفت: بخشنامه دولت برای ایجاد مزارع رمزارزها فقط در ساعت‌های غیر پیک قابل انجام است و در ساعت‌های پیکِ بار، امکان استفاده از برق برای دستگاه‌های ماینر وجود ندارد.

اسفراین و آشخانه، شهرهای دارای ظرفیت برای احداث مزارع بیت‌کوین

علیرضا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر فقط در شهرک صنعتی اسفراین و شهرک صنعتی آشخانه امکان ایجاد مزارع بیت کوین وجود دارد اما در بقیه شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی باید با احداث پست و خط، ظرفیت‌سازی شود.

وی در پاسخ این سؤال که با توجه به قطعی برق‌ در استان آیا ظرفیت ایجاد این مزارع در خراسان شمالی وجود دارد یا خیر گفت: بخشنامه‌ای که دولت برای رمز ارزها اعلام کرده است فقط  باید در ساعت‌های غیر پیک انجام شود و در ساعات پیک‌بار امکان استفاده از برق برای دستگاه‌های ماینر وجود ندارد.

 معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت برق تصریح کرد: برق استان از نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی شیروان تأمین می‌شود که سوخت مصرفی آن گاز است اما مازوت هم می‌تواند به عنوان سوخت جایگزین استفاده کند.

علیخانی در مورد تیرهای برقی که در میانه برخی از کوچه و خیابان‌ها وجود دارد، گفت: برخی تیرهای برق در معابر به دلیل تعریض خیابان توسط شهرداری، تخریب و عقب‌نشینی خانه‌ها در خیابان جامانده است و برای رفع این مشکل باید اهالی محل درخواستی به شهرداری بنویسند.

وی در ادامه افزود: شرکت برق و شهرداری توافقی در این زمینه باهم دارند که درواقع هزینه‌های جابه‌جایی شبکه در شهرها به عهده شهرداری و در روستاها به عهده بنیاد مسکن و دهیاری است.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: زمان این جابه‌جایی‌ها به عملکرد شهرداری بستگی دارد و زمانی که شهرداری تمام برنامه‌های آن را انجام دهد،شرکت برق  اقدام به جابه‌جایی تیرهای برق خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول