اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال زندانیان به 80 درصد می‌رسد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ضمن تأکید بر ضرورت دستیابی به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان به عنوان یکی از اولویت‌های ۱۲ گانه سازمان گفت: توسعه اشتغال مولد و درآمدزایی زندانیان و توانمند‌سازی خانواده‌های آنان قطعاً با اقدام جهادی و شبانه‌روزی میسر خواهد شد.

اشتغال زندانیان به 80 درصد می‌رسد

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان به منظور اصلاح پس از آزادی زندانیان، مراقبت پس از خروج آنها و ایجاد شغل برای زندانیان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها ارائه می‌‎دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه از اهداف مهم سیاست‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها است، اضافه کرد: بازسازی شخصیتی و بازاجتماعی کردن و توانمندسازی شغلی و اعتماد به نفس زندانیان، کاهش آمار جرم و بزهکاری و نرخ بیکاری در جامعه، تعدیل بازگشت مجدد به زندان‌ها و احیای زندگی شرافتمندانه پس از آزادی در جامعه نیز از دیگر اهدافی است که توسط اداره کل زندان‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانی است، گفت: بی شک ایجاد بسترهای تولید برای زندانیان و خانواده‌های آنان و سوق دادن بنیاد تعاون زندانیان به سمت فعالیت‌های اقتصادی پایدار،گامی مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

جوادی ضمن تأکید بر ضرورت دستیابی به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان به عنوان یکی از اولویت‌های ۱۲ گانه سازمان گفت: توسعه اشتغال مولد و درآمدزایی زندانیان و توانمند‌سازی خانواده‌های آنان قطعاً با اقدام جهادی و شبانه‌روزی میسر خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: زندان‌های استان و مجموعه بنیاد تعاون باید از ظرفیت تعامل مسؤولین قضائی استان در اشتغال حداکثری زندانیان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با بکارگیری زندانیان در راستای تولید و اشتغال و درآمدزایی برای خود زندانیان، خانواده‌های آنان از بسیاری از آسیب‌های پنهان و آشکار اجتماعی در امان خواهند ماند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول