اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| طبق اسناد، دکتر فرهنگ سهمیه آبدانان است/ مسوول شهرستانی: اگر مشکل را رسانه‌ای نمی‌کردید، حل می‌شد!

به دنبال اعزام اجباری و تعطیلی مطب پزشک متخصص آبدانانی کمپین لغو جابجایی مطب با حمایت بیش از هزار نفر راه اندازی شد که در ادامه ماجرای آن را می‌خوانیم.

فارس من| طبق اسناد، دکتر فرهنگ سهمیه آبدانان است/ مسوول شهرستانی: اگر مشکل را رسانه‌ای نمی‌کردید، حل می‌شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی‌رغم اینکه ۲۵ سال از ارتقا آبدانان به شهرستان می‌گذرد این منطقه هنوز با کمبود امکانات پزشکی از جمله نبود متخصص در برخی رشته‌های پزشکی، کمبود بیمارستان در شهرستان، نبود خدمات شبانه روزی در برخی درمانگاه‌ها و... مواجه است.

همین امر علاوه بر اینکه شهرستان آبدانان را به یکی از محروم‌ترین مناطق استان تبدیل کرده است، هزینه‌های اضافی زیادی را نیز برای ساکنان این دیار جهت مراجعه به مناطق دیگر برای درمان به دنبال داشته است.

پس از شیوع ویروس کرونا نبود امکانات زیرساختی، کمبود برخی داروها، نبود تخت برای بستری بیماران و... مردم این شهرستان را با مشکل جدی روبرو کرد.

در ادامه شاهدیم علی‌رغم بی‌توجهی به این مهم انتقال یکی از پزشکان متخصص آبدانان به شهرستان دهلران در زمانی که آبدانان با کمبود نیرو مواجه‌ است معضل جدیدی را در این دیار پدید آورد که واکنش شدید مردم شهرستان را در پی‌داشت.

 فشار دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال

مریم فرهنگ دارنده‌ی گواهی نامه‌ی تخصصی بیماری‌های داخلی خبر اعزام خود به دهلران خطاب به مردم آبدانان را اینگونه بیان کرده است: مردم شریف شهرستان آبدانان، با سلام؛ به اطلاع می‌رساند که اینجانب دکتر مریم فرهنگ، متخصص بیماری‌های داخلی، طی ماه‌های اخیر تحت فشار شدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار گرفته‌ام. 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواهان تعطیلی مطب اینجانب در شهرستان آبدانان و لغو قرارداد با بیمارستان رسول اکرم و افتتاح مطب در شهر دهلران و عقد قرارداد با بیمارستان شهدای آن شهر است.

کمپین حمایت از دکتر فرهنگ 

به سرعت پس از درج این اخبار کمپینی با اعضای بیش از هزار نفر در حمایت از پزشک متخصص مریم فرهنگ تشکیل شد تا مردم این منطقه‌ محروم بتوانند صدای خود را به گوش مسوولین برسانند و اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

سنگ اندازی مسوولین برای خدمت یک پزشک بومی در آبدانان

منصور رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: آبدانان بیش‌ترین درصد مبتلایان به کرونا در سطح استان را به خود اختصاص داده است که همین امر نشان دهنده‌ی عدم توجه مسوولین جهت کمک به بیماران کرونایی است.

وی افزود: مسوولان علوم پزشکی علی‌رغم اینکه اقدامی جهت تکمیل اورژانس آبدانان که از‌ سال ١٣٩٥ نیمه کاره مانده انجام دهند مانع از خدمت یک پزشک بومی در بخش خصوصی می‌شوند.

یکی دیگر از ساکنان شهرستان آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من بیماری کولیت زخمی روده، بیماری سرع و ۸۰ درصد اعصاب روان دارم که نیازمند ویزیت دکتر متخصص هستم.

وی افزود: قبل از شروع طبابت دکتر فرهنگ در آبدانان باید مسافت طولانی را تا اهواز برای معالجه طی میکردم که بعد از رفتن دکتر فرهنگ از آبدانان دوباره شرایط برای معالجه‌ی من و بیمارانی مانند من سخت‌تر می‌شود.

لازم به ذکر است؛ یکی از مسوولین آبدانان پس از رسانه‌ای شدن اعزام دکتر فرهنگ به دهلران خطاب به مردم آبدانان گفت: اگر این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کردند در کمترین زمان ممکن مشکل حل می‌شد!

این سخن در حالی است که اعزام دکتر فرهنگ به دهلران از اواخر سال ۱۳۹۹ مطرح و بار‌ها مطب این دکتر به صورت مقطعی تعطیل شده بود که پس از گذشت چند ماه به دلیل عدم توجه مسوولین این خبر در اردیبهشت ۱۴۰۰ در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

سوال اینجاست رسانه‌ای شدن این خبر و آگاه سازی مردم آبدانان چه تاثیری بر پیگیری این مشکل از سوی مسوولین دارد؟ شاید غرض پنهان ماندن دست‌های پشت پرده از بروز ناعدالتی‌ها در حق مردم آبدانان بوده است‌.

دکتر فرهنگ طبق تعهد خود باید به دهلران بازگردد

مراد حاصلی فرماندار آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این مورد در حوزه‌ی کاری علوم پزشکی است که براساس گفته‌ی مسوولان علوم‌پزشکی، دکتر فرهنگ طبق تعهدی که دارد باید به دهلران باز گردد چون شهرستان دهلران علی‌رغم آبدانان تنها از یک نیروی بومی برخوردار است.

وی افزود: با این حال چون شهرستان آبدانان نیز با کمبود پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف همراه است در حال رایزنی‌هایی هستیم که با کمک علوم پزشکی مثمر ثمر واقع شود.

دلیل اعزام دکتر فرهنگ به دهلران

پیرو گزارش قبلی خبرگزاری فارس، محبوب رستمزاد مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دلیل اعزام دکتر فرهنگ را اینگونه بیان کرد: خانم فرهنگ طبق تعهدی که دارد، موظف به خدمت در شهر دهلران است، زیرا او سهمیه مناطق محروم بوده و متعهد است طبق دستور دانشگاه علوم پزشکی ایلام در هر منطقه‌ای که دانشگاه صلاح بداند خدمت کند.

وی افزود: خانم فرهنگ اجازه داشت بنا به دلایلی در یک مقطع زمانی در شهر آبدانان خدمت کند، اما در حال حاضر آبدانان دارای دو نیروی متخصص و دهلران با کمبود نیرو مواجه بوده است.

تکذیب سخنان مسوولین دانشگاه علوم پزشکی

سخنان این مسوول در تعهدنامه محضری دکتر متخصص مریم فرهنگ محل خدمت استان ایلام تعیین شده و به هیچ شهرستان خاصی تعهد داده نشده است لازم به ذکر است؛ مدت تعهد این پزشک نیز تنها ۸ سال بوده که مسوولین علوم پزشکی اعلام کرده‌اند، مدت زمان تعهد این پزشک به علوم پزشکی دوازده سال است.

در ادامه نیز طبق نامه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام انتقالی این پزشک به صورت دائم و کامل، بدون قید و شرطی به شهرستان آبدانان صورت گرفته است.

پروانه مطب دکتر فرهنگ به صورت قانونی و با نامه دانشگاه علوم پزشکی خطاب به سازمان نظام پزشکی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ برای شهر آبدانان صادر شد و مجددا نامه موافق جهت تمدید پروانه مطب آبدانان برای سال ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ خطاب به سازمان نظام پزشکی ایلام صادر شد.

وجود ۴ متخصص داخلی در دهلران!

در ادامه نیز شاهدیم بیمارستان شهدای دهلران در حال حاضر دارای ۲ پزشک شاغل به نام‌های خانم دکتر حامدی و خانم دکتر رضایی و در بخش خصوصی نیز آقای دکتر ماپار و آقای دکتر اسماعیلی فعالیت می‌کنند.

لذا در حال حاضر ۴ متخصص داخلی مشغول ارایه خدمت به مردم دهلران هستند و در واقع شهرستانی که در گذشته درخواست نیرو داشته شهرستان آبدانان بوده که به این مهم هیچ توجهی نشده است.

در همین راستا خبرنگار فارس جهت پیگیری اعتراضات مردم در خصوص بی‌تدبیری شبکه بهداشت با رشیدی مدیر شبکه بهداشت آبدانان تماس گرفت که متاسفانه مسوول مربوطه حاضر به پاسخگویی نبود.

لازم به ذکر است؛ علوم پزشکی و سایر ارگان‌های مربوطه نیز بهتر است حق طبابت یک پزشک در زادگاهش که با کمبود نیروی درمان مواجه هست را از او سلب نکنند و به جای کارشکنی‌ها و ایجاد تشویش در اذهان عمومی و اختلاف بین مردم آبدانان و دهلران، قدمی در راستای کاهش محرومیت در این شهرستان بردارند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۹۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول