اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

برگزاری پویش‌های دانش‎‌آموزی از معلم زندگی تا زنگ انشا

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان به پاس زحمات تمام معلمان کشور و همچنین گرامیداشت مقام معلم و هم‌زمان با سالروز شهادت استاد مطهری، پویش‌هایی ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار می کند.

برگزاری پویش‌های دانش‎‌آموزی از معلم زندگی تا زنگ انشا

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی جانباز معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، همزمان با آغاز گرامیداشت هفته معلم گفت: این اتحادیه هرساله به مناسبت روز معلم، برنامه‌ها و پویش‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا که بر کشور حاکم است، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نظر دارد به پاس زحمات تمامی معلمان کشور و همچنین گرامیداشت مقام معلم، پویش‌هایی را در فضای مجازی ویژه دانش آموزان سراسر کشور برگزار کند. 

*زنگ انشا

جانباز افزود: پویش دانش‌آموزی زنگ انشا نمونه‌ای از اقدامات دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای گرامیداشت معلم در استان سمنان است؛ در این پویش دانش‌آموزان به دو شیوه متن انشا در قالب یک صفحه A4 و صوت خوانش انشا در قالب یک فایل صوتی، آثار خود را با عنوان «هدیه به معلمان» تهیه و ارسال کردند و در نهایت قرار است که از میان آثار ارسال شده، به پنج اثر برگزیده، هدایایی اهدا شود.

*معلم خوب من

وی ادامه داد: دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی در استان هرمزگان نیز با راه‌اندازی پویش «معلم خوب من» در شرایطی که امکان بازدید حضوری از معلم وجود ندارد، نسبت به گرامیداشت مقام معلم اقدام کردند.

جانباز افزود: این دانش‌آموزان قرار است که اسامی بهترین معلم از نگاه دانش‌آموزان را با ذکر دلیل در گروه‌های مجازی و همچنین برای مربیان ارسال کنند.

وی اضافه کرد: مهلت انجام این پویش تا روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه بود و در روز دوازدهم اردیبهشت ماه یعنی روز معلم در یک ساعت مشخص ختم جمعی حدیث کساء به نیت عاقبت به خیری معلمان قرائت شد.

* تمام قد برای معلم، برپا

معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، راه‌اندازی پویش «تمام قد برای معلم، برپا» را اقدام نوآورانه دانش‌آموزان استان قزوین به مناسبت روز معلم عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این پویش دانش آموزان در یک ویدئو با عنوان نام معلم خود، این روز را تبریک گفتند.

*معلم محبوب من

جانباز اظهار کرد: دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی استان همدان نیز پویش «معلم محبوب من» را راه‌اندازی کردند.

وی افزود: این پویش ویژه دانش‌آموزان پایه‌های هشتم، نهم و دهم است و تاکنون بیش از 1000 نفر در آن شرکت کرده‌اند؛ دانش آموزان در این پویش باید در لینک http://moj4.ir/13530 نام معلم محبوب خود را عنوان کنند.

*معلم زندگی

معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: پویش «معلم زندگی» نیز طرحی است که به همت اتحادیه کرمان برگزار شد و در آن دانش‌آموزان، معلمان توانا و نمونه استان خود را معرفی می‌کنند و  از توانمندی‌های معلم خود می‌گویند.

وی اضافه کرد: پویش «معلم زندگی» سعی دارد تا دانش‌آموزان با معرفی معلم نمونه خود در شبکه‌های اجتماعی از معلم‌شان، آن نکاتی که یاد گرفتند و یا خصلت‌های اخلاقی شایسته‌ای را که از آنها دریافت کردند و باعث شده آن معلم، معلم محبوب‌شان تلقی شود را منتشر کنند و به ازای شرکت در این پویش در پایان، جوایز نفیسی به قید قرعه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول