اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

توسعه آموزش های حرفه ای منتج به اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: تمامی دستگاه های متولی مکلفند تا در بهبود فرصت های اشتغال و توسعه آموزش های حرفه ای منتج به اشتغال پایدار تلاش کنند.

توسعه آموزش های حرفه ای منتج به اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام غلامرضا نجفی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سرقت از مصادیق پرتکرار اتهامات واصله به محاکم قضایی و مراجع انتظامی تلقی می شود که علاوه بر ایجاد نارضایتی عمومی در بین شهروندان، موجبات سلب امنیت و کاهش انگیزه های سرمایه گذاری مولد را فراهم می آورد.

 نجفی با اشاره به ساختارهای شکلی سرقت و جرایم علیه اموال در سیستان و بلوچستان بیان داشت: کمبود فرصت‌های اشتغال و نابسامانی در جذب و بکارگیری جوانان در مشاغل مشروع و مقبول اجتماعی یک واقعیت انکار ناپذیر است و تمامی دستگاه های متولی مکلفند تا در بهبود فرصت های اشتغال و توسعه آموزش های حرفه ای منتج به اشتغال پایدار نهایت  تلاش را داشته باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود: تنوع و تکثر شگردهای سرقت اعم از سرقت منازل و اماکن تجاری، سرقت خودرو و متعلقات خودرو، سرقتهای مسلحانه و سرقت های خرد و قاب زنی ضرورت اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و بازدارنده را متذکر می سازد و تمامی شهروندان نیز بمنظور پیشگیری از آماج شدن در قبال جرم سرقت باید رفتارهای بازدارنده همچون تجهیز خودرو به امکانات پیشگیری از سرقت، عدم حمل وجوه نقد به مقادیر انبوه، استفاده از سامانه های وضعی در منازل و اماکن تجاری و رفتارهایی از این دست را داوطلبانه ایفا کنند.

*رسیدگی به بیش از 20 هزار پرونده مرتبط با سرقت در سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام نجفی  با اشاره به آمارهای وقوع سرقت طی سال گذشته ابراز داشت: تنها در سال گذشته 20 هزار و 797 فقره پرونده مرتبط با سرقت در محاکم قضایی استان پذیرش و رسیدگی شده و هرچند این آمار نسبت به مدت مشابه سال 1398 بیانگر کاهش بیش از 9 درصدی می باشد، اما کماکان پرونده های مرتبط با سرقت مهم ترین اولویت پیشگیری و بالاترین فراوانی مصادیق مجرمانه را بخود اختصاص داده و می بایست تمهیدات پیشگیرانه در این خصوص مدنظر قرارداد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: ضرورت دارد تا تدابیر پیشگیرانه با رویکرد ارتقای حفاظت فیزیکی مشاغل و واحدهای صنفی حساس و آسیب پذیر همچون بانک ها، طلافروشی ها و صرافی ها در دستورکار قرار گیرد و ظرفیت هوشمندسازی نظارت های انتظامی همچون توسعه مراکز مانیتورینگ و ظرفیتهایی همچون عمومی سازی مرکز مها (مرکز هشدارهای الکترونیکی انتظامی)به نحو شایسته مدنظر قرار گیرد.

نجفی بر ارتقای دوره های مهارت آموزی در اداره کل زندان های استان تأکید کرد وخاطر نشان کرد: بدون شک با مشارکت خیرین و معتمدین استان و برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در جامعه هدف محکومین می توان زیرساخت های اشتغال این گروه را فراهم آورده و انگیزه های اقتصادی ارتکاب سرقت را به حداقل رساند.

وی خواستار درمان و بازتوانی معتادین بویژه معتادین متجاهر در سطح استان شد و بیان داشت: سهم بسزایی از سرقت های خرد در استان از سوی معتادین متجاهر رخ می دهد و می توان با اعمال سیاست های مدیریت مورد و مراقبت های بعد از خروج مبتنی بر درمان و بازتوانی بیماران حوزه ی موادمخدر از آمارهای مرتبط با سرقت های خرد به نحو موثری کاست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بر ضرورت جمع آوری و براندازی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه تأکیدکرد و گفت: بااتکا به ماده 662 قانون مجازات اسلامی (مصوب 1392) ضرورت دارد تا کلیه واحدهای خرید و فروش اموال مسروقه امحا و ضایعات فروشی متخلف سطح شهرهای استان سلب انتفاع شده و با مالخران حرفه ای برخورد قاطع، تنبیهی و عبرت آموز در دستورکار قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی خواستار مشارکت کلیه دستگاه های ترویجی و اطلاع رسانی در حوزه ارتقاء آگاهی های همگانی پیرامون پیشگیری از سرقت شد و افزود: می توان با ارتقاء روشنایی معابر، تهیه بانک اطلاعاتی سارقین حرفه ای و مکرر، جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز، استفاده از گزارشات مردمی در خصوص احصاء اطلاعات مراکز دپوی اموال مسروقه و مجازات های قاطع سارقین حرفه ای روند فعلی سرقت را مدیریت نموده و موجبات ارتقاء رضایت شهروندان را فراهم آورد.     

انتهای پیام/75005     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول