اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بیمارستان مهدی‌شهر در مرحله پایانی است/ خیران و بخش خصوصی بیمارستان دوم دامغان را بسازند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان مهدی‌شهر یک دغدغه عمومی و مردمی است و این بیمارستان هم‌اینک در مرحله پایانی کار قرار دارد.

بیمارستان مهدی‌شهر در مرحله پایانی است/ خیران و بخش خصوصی بیمارستان دوم دامغان را بسازند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی صبح امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان مهدی‌شهر یک دغدغه عمومی و مردمی است و باید این بیمارستان با پیگیری سریع در اختیار دانشگاه و مردم این شهرستان قرار گیرد.

او گفت: این بیمارستان هم‌اینک در مرحله پایانی کار قرار دارد؛ تجهیزات عمده سرمایه‌ای این بیمارستان تهیه شده است و مابقی نیز از طریق هیأت امنا در اختیار قرار خواهد گرفت.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شهرستان دامغان یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دارد که خدمات زیادی را نیز به مردم ارائه داده، اما مردم خوب این شهرستان انتظار دارند تا بیمارستان دوم این شهرستان نیز راه‌اندازی شود.

دانایی بیان کرد: از دیدگاه برنامه‌ریزی، چنانچه بخش خصوصی و خیران در این زمینه ورود کنند، امکان ساخت بیمارستان دوم دامغان و ارائه خدمات به مردم این شهرستان محقق خواهد شد.‌

او گفت: با ساخت بیمارستان دوم در دامغان با حضور خیران و بخش خصوصی موافق هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: ۱۵ ماه است که درگیر ویروس کرونا هستیم و در بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و خدماتی تلاش کرده‌ایم تا به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

دانایی بیان کرد: تاکنون استان سمنان سه پیک کرونا را سپری کرده است که پیک نخست در اسفند سال گذشته، پیک دوم در مهر و آبان سال گذشته بوده و هم‌اینک نیز در پیک سوم قرار داریم.

او گفت: خوشبختانه حتی در شرایط پیک کرونا نیز در حوزه زیرساخت بیمارستان‌ها دچار مشکل نشده و تلاش کردیم تا علی‌رغم همه مشکلات، توسعه بخش زیرساخت را نیز مورد توجه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: تا پیش از شیوع کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیش از ۳۸ تخت بستری ویژه (icu) بیشتر موجود نبود و این در حالی است که در مدت شیوع کرونا، حدود ۵۰ تخت در شهرستان‌های مختلف زیرپوشش این دانشگاه به این عدد اضافه شده است.

دانایی تصریح کرد: با شیوع کرونا و در موضوع اکسیژن‌رسانی بیمارستان‌ها، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردیم و در حال حاضر، در این مقوله ظرفیت بیمارستان‌های استان به دو برابر افزایش یافته و دغدغه‌ای در این خصوص نداریم.

او عنوان کرد: با حمایت دولت، بخشی از مطالبات کادر بهداشت و درمان پرداخت شد؛ تا پیش از کرونا چهارده ماه تأخیر در پرداخت مطالبات داشتیم اما هم‌اکنون این تأخیر به چهار ماه کاهش یافته است و تلاش داریم تا این تأخیر را به‌روزرسانی سازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در تأمین اقلام بهداشتی و موردنیاز بیمارستان‌های استان با همکاری صنایع نه‌تنها نیاز خود را تأمین بلکه بخشی از نیاز کشور را برطرف کرده‌ایم.

دانایی بیان کرد: در شرایط کرونایی، تأمین دارو و تجهیزات کار بسیار سختی بود؛ اما خوشبختانه با همت تمامی همکاران و صنایع، کمبودی در بحث عمده دارو و تجهیزات نداشتیم.

او گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کرد تا مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت را به فرجام رسانده و در شناسایی، قرنطینه و پیگیری مستمر امور بیماران تلاش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: با همراهی خوب و قابل‌توجه مردم، دستگاه‌های اجرایی و نظارت همکاران ما خوشبختانه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی، رتبه‌های برتر کشور را در اختیار داریم.

دانایی گفت: نخستین آزمایشگاه تشخیص کرونای استان در اسفند ۹۸ افتتاح و دومین آزمایشگاه نیز در اسفند ۹۹ وارد چرخه تشخیص شد.

او افزود: در شرایط فعلی، واکسیناسیون کار سخت پیچیده و طاقت‌فرسایی بوده که توسط پرسنل دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شمار نخستین دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که فاز یک واکسیناسیون را به اتمام رساند و اولین دانشگاه کشور بود که فاز دو واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال را شروع کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: فاز دوم واکسیناسیون با سرعت خوب در استان حال انجام بوده و تاکنون ۵۰ درصد از واکسن‌های سهمیه استان برای افراد بالای ۸۰ سال تزریق شده است.

دانایی گفت: ایجاد مراکز تجمیع واکسیناسیون در سالن‌های ورزشی استان در دستور کار است و اولین مرکز در روز دوشنبه در سمنان آغاز به کار خواهد کرد.

او افزود: هم‌زمان با کنترل و مقابله با کرونا در استان، اقدامات دیگری از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در راستای کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیردار و ارائه خدمات و همچنین آموزش و پژوهش به انجام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: با شیوع کرونا آموزش در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به‌سرعت مجازی شد و تلاش کردیم تا دانشجویان فقط برای دروس عملی در دانشگاه حاضر شوند.‌

دانایی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا پژوهش‌های مرتبط با کرونا و ... به‌خوبی به انجام رسیده است و علی‌رغم شیوع سنگین کرونا و اقدامات مختلف دانشگاه در راستای مقابله با این ویروس، خوشبختانه ارتقای رتبه دانشگاه در حوزه پژوهش را شاهد بودیم.

او گفت: ابرپروژه بیمارستان سوختگی و سرطان کوثر سمنان، یک پروژه بزرگ استانی است؛ خوشبختانه پروژه بیمارستان سوختگی با کیفیت خیلی خوب به بهره‌برداری رسید و هم‌اینک از این مرکز در درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: مرکز درمان سرطان، ظرف سه تا چهار ماه آینده به اتمام می‌رسد و خوشبختانه تجهیزات مرتبط با پروژه رادیوتراپی در حال خریداری بوده و به‌زودی به استان منتقل خواهد شد.‌

دانایی تصریح کرد: تجهیز و بروز رسانی آزمایشگاه بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه از اقدامات بسیار خوب انجام‌شده، به شمار می‌رود به نحوی که می‌توان گفت تمام آزمایشگاه‌ها با دستگاه‌های مجهز و به‌روز خریداری‌شده تجهیزشده و به‌روزرسانی شده‌اند.‌

او توضیح داد: به‌زودی آزمایشگاه هورمونی در سمنان آغاز به کار خواهد کرد؛ ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات مرتبط با آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه خریداری ‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه توسعه آزمایشگاه مرجع سمنان انجام‌شده است و ادامه خواهد یافت، گفت: یک دستگاه سیتو آنژیوگرافی برای استان خریداری شده و به‌زودی با اتمام عملیات گمرکی به مرکز استان منتقل و تا یک ماه آینده نصب و راه‌اندازی خواهد شد.‌

دانایی گفت:‌ دو دستگاه سی‌تی‌اسکن در گرمسار و سمنان و با تلاش‌های انجام‌شده، تجهیزات تشخیصی درمانی در بیمارستان‌ها اضافه شده است.‌

او افزود: سرمایه انسانی موجود در هر مجموعه، مهم‌ترین ظرفیت آن دستگاه محسوب می‌شود که خوشبختانه این ظرفیت مهم به بهترین شکل در دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول