اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی: رد پای جهانگیری در واگذاری‌های غیر قانونی دیده می‌شود

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۸ سال است که شهر به مافیا واگذار شده و رد پای مافیای جهانگیری در واگذاری‌های غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی مشهود است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی: رد پای جهانگیری در واگذاری‌های غیر قانونی دیده می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پس از انتخابات دولت یازدهم و دوازدهم شهر به دست مافیا افتاد و ۸ سال است که شهر توسط مافیا اداره شد. مافیای جهانگیری و پوری حسینی شرکت‌های مهم و کلیدی اقتصادی را به مافیای خود واگذار کرده و بیت‌المال را با خسارت محض مواجه کردند.

احمد علیرضابیگی ادامه داد: بی‌شرمی مافیای اقتصادی دولت در واگذاری‌های غیر قانونی به حدی بود که علیرغم ارائه مدارک متقن، شخص جهانگیری در پرونده واگذاری‌ها ورود کرده و مانع از ارجاع پرونده‌ها به هیئت داوری می‌شد.

وی افزود: یک شگرد این مافیا این است که دستگاهی را به عنوان کاتالیزور معرفی می‌کردند و از این دستگاه وکالت گرفته و خودشان مال بیت‌المال را به فرد دیگری واگذار می‌کردند. این شگرد مافیایی در پرونده واگذاری ایران ایرتور و ماشین‌سازی تبریز به کار گرفته شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: در تخلفات واگذاری کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور کاملاً رد پای مافیای جهانگیری پیدا بود و معاون اول رئیس‌جمهور تلاش زیادی برای جلوگیری از ابطال این واگذاری کرد.

وی ادامه داد: در ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان، ژائله (مالک کشت و صنعت مغان بعد از واگذاری غیر قانونی) با لابی با معاون اول رئیس‌جمهور تلاش داشت تا تصمیم هیئت واگذاری مبنی بر درخواست بطلان معامله را متوقف کرده و عملاً سناریویی را به جریان بیاندازند تا با گذشت زمان این معامله نهایی شود.

علیرضابیگی اظهار داشت: تلاش زیادی برای شکست این مافیا در پرونده واگذاری‌های غیر قانونی و نجات بیت‌المال انجام دادیم و با همکاری قوه قضائیه توانستیم، پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی را محاکمه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول