اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم خواستار برپایی امتحانات به صورت مجازی شدند

سه تشکل دانش‌آموزی در فارس طی نامه‌ای از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت مجازی شدند.

دانش‌آموزان  پایه نهم و دوازدهم خواستار برپایی امتحانات به صورت مجازی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از  شیراز، تشکل‌های قرارگاه دانش آموزی عمار، مجمع همفکری علوی بسیج دانش آموزی فارس و مجمع همفکری فاطمی بسیج دانش آموزی فارس طی نامه‌ای به دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، ضمن اشاره به وضوعیت ناهنجار کرونا، خواستار  برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت مجازی شدند.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و جناب آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با عرض سلام و احترام؛

ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام استادی همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت به استحضار می رساند تصمیم وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، نگرانی‌هایی را در بین دانش آموزان و خانواده ها پدید آورده که این تصمیم موجب به مخاطره افتادن سلامتی دانش آموزان و تضییع حقوق‌شان در فرایند ارزیابی نشود.

وزرای محترم؛

با توجه به لجام گسیختگی ویروس منحوس کرونا و شیوع انواع مختلف آن نظیر ویروس انگلیسی، هندی و ... نگرانی‌ها در خصوص سلامت دانش آموزان منحصر به حوزه های برگزاری آزمون نیست بلکه مسیر رفت و آمد، تجمع پیش و پس از آزمون از جمله مواردی است که رعایت نکات بهداشتی در آن سخت و کم است پس باید تمام تدابیر لازم به احسن وجه مورد توجه واقع شود و همگان از تجربه تلخ تصمیمات عید نوروز درس گرفته باشیم.

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی؛

اگر چه رعایت شرایط یکسان در برگزاری آزمون نهایی، امری لازم و ضروری است اما از طرفی مستحضر هستید در سال تحصیلی جاری تمام دروس به صورت ۱۰۰ درصد مجازی آموزش داده شده و کیفیت آموزش در مقایسه با شرایط حضوری کاهش و عدالت آموزشی تحت شعاع قرار گرفته پس این موضوع به تنهایی دلیل معقول و محکمی است برای تغییر ساز و کار ارزیابی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم و جایی اهمیت آن فزونی خواهد داشت که این نمرات در کنکور سراسری اثرگذار است.

در آخر ضمن تقدیر و تشکر از کادر زحمتکش درمان، از وزرای محترم خواستاریم تا در اسرع وقت موضوع آزمون های نهایی را تعیین تکلیف نموده و با تصمیم کارشناسی و دقیق هم از جهت سلامت و هم از جهت ارزیابی، همگان را از سردرگمی موجود رهایی بخشند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول