اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از تکرار تیراندازی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از تکرار و تدام عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در کرانه باختری، تدابیر امنیتی در این منطقه را افزایش داده و نظامیان بیشتری به آنجا اعزام کرد.

نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از تکرار تیراندازی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وقوع عملیات تیراندازی توسط جوانان فلسطینی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را به فکر افزایش تدابیر امنیتی در این منطقه،‌در بحبوحه مشکلات متعدد اخیر خود انداخت.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ارتش اسرائیل امروز (دوشنبه) فرایند افزایش تدابیر امنیتی و حضور نظامی در کرانه باختری را آغاز کرده است.

یگان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ادعای مقابله با عملیات‌کنندگان فلسطینی، گفت: «با توجه به ارزیابی‌های عملیاتی ما از وضعیت، نظامیان بیشتری به جوخه یهودا و سامریه (کرانه باختری) اعزام می‌شوند».

روز گذشته بود که رسانه‌های محلی خبر دادند، که یک فلسطینی پس از پیاده شدن از خودروی خود در نزدیکی مقر ایست‌وبازرسی صهیونیست‌ها در ورودی شهرک «کِفار تفوح»، به سمت نظامیان اسرائیلی شلیک کرد که در پی آن سه صهیونیست مجروح شدند (جزئیات بیشتر). 

این فلسطینی بعد از عملیات موفق علیه نظامیان اشغالگر صهیونیست، توانست محل حادثه را ترک کند و نیروهای امنیتی و نظامیان اسرائیلی هنوز به جست‌وجو برای یافتن وی ادامه می‌دهند.

روزنامه «هاآرتص» نیز با بیان اینکه دو هفته پیش‌رو به دلایل سیاسی و عقیدتی برای اسرائیل بسیار پرتنش خواهد بود، نوشت: «از یک سو شب‌های قدر و روز النکبه [فاجعه اشغال فلسطین] در پایان ماه رمضان و از سوی دیگر جشن یهودی شاووعوت، همگی نزدیک است».

این روزنامه به نقل از کارشناسان و تحلیلگران نظامی صهیونیست گزارش داد که ارتش اسرائیل نگران است که در ادامه تنش‌ها و حوادث روزهای قبل در قدس اشغالی، حملات مشابه تیراندازی روز گذشته در کرانه باختری تکرار شود.

روز شنبه نیز «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی طی یادداشتی در روزنامه جروزالم پست، هشدار داد که حملات صهیونیست‌ها، واکنش فلسطینیان و همچنین انتفاضه جدیدی را در پی خواهد داشت.

از زمان شروع ماه رمضان، نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسم‌های مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. طی یک هفته اخیر قدس صحنه تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی بود که با تحصن در صحن باب العامود مسجد الاقصی بر مخالفت خود با استقرار نظامیان صهیونیستی در آنجا و توطئه‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی تاکید دارند.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول