اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| ماموستا شیخ‌الاسلام، شهید ۲۷ رمضان کردستان ماموستا محمد شیخ‌الاسلام روحانی برجسته اهل سنت پس از یک عمر فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گرفت و در 27 رمضان (شب قدر) در سال 88 بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آمد.
۱۴۰۰-۲-۲۰ ۰۹:۳۷ http://fna.ir/19nni
0

خبرگزاری فارس استان کردستان/ شهید ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام روحانی برجسته اهل سنت کردستان را می‌توان مصداق بارز شهیدی بیدار دانست که با گذشت ۱۲ سال از شهادتش هنوز هم می‌توان ندای اسلام‌خواهی و وحدت‌طلبی او را شنید. او مصداق عینی و برجسته شهید منادی وحدت بود.

وی که نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود، یکی از 2 روحانی شهیدی است که در ۲۷ رمضان سال 88 توسط گروه‌های تندرو مذهبی و مزدور بیگانه به فیض شهادت نائل آمد.

ماموستا شیخ‌الاسلام حدود 6 سال در دانشگاه مذاهب اسلامی، فقه و اصول فقه را بر اساس مذهب امام شافعی در دانشگاه تهران تدریس کرد.

او سرانجام پس از یک عمر فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گرفت و در 27 رمضان (شب قدر) در سال 88 بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آمد و شهید منادی وحدت لقب گرفت.

به دنبال شهادت این روحانی بزرگ اهل سنت، مقام معظم رهبری پیام تسلیت صادر کردند: "با تأسف و اندوه فراوان اطلاع یافتم که دست جنایتگر و گنه‌کار مزدوران استکبار و ارتجاع به خون عالم مجاهد و روحانی خدمتگزار جناب ماموستا شیخ الاسلام نماینده مجلس خبرگان رهبری آلوده شده و آن مرد شریف و خدوم پس از ده‌ها سال دفاع صریح از حق، به دست جنود باطل به شهادت رسیده است.

در این چند روز چند عنصر روحانی ارزشمند دیگر از جمله امام جمعه موقت سنندج و دو تن از مسئولان قضائی محترم آن استان هم، پیش از این بزرگوار مجروح و یا شربت شهادت نوشیده‌‌اند.

این زنجیره‌ شقاوت و خونخواری در ماه مبارک رمضان و در آستانه‌ روز دفاع از ملت فلسطین، نشان دهنده‌ آن است که این جنایتکاران با وجود ادعای دینداری و تعصب مذهبی، نه فقط احترام شهر الله را هتک می‌‌کنند، بلکه آماج حمله‌ آنان در اصل، همان چیزی است که دستگاه استکبار و برخی دولت‌های روسیاه منطقه کمر دشمنی با آن بسته‌اند.

دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی و دفاع از آرمان‌های اسلامی و مساله‌ قدس شریف جرم نابخشودنی این شهیدان و مجروحان عزیز، از نظر این مزدوران جنایتکار و اربابان فرعون صفت و قارون منش آنها است.

پس از اردیبهشت معطر امسالِ کردستان که در آن نوای گوش و دل نواز وحدت اسلامی بیش از همیشه در آن دیار طنین افکند، دستگاه استکبار و استبداد اکنون درصدد انتقام‌‌گیری از مردم نجیب و مظلوم آن استانند.

برای آن دشمنان سنگدل، کرد و فارس و شیعه و سنی تفاوت نمی‌‌کند. دل پلید و پرکینه‌ آنان حتی به روحانی کهنسالی چون شهید مظلوم ماموستا شیخ‌الاسلام نیز با قساوت و شقاوت دست ستم می‌گشاید.

لعنت خدا و رسول و مؤمنان بر آن خونخواران و مراکز اصلی پشتیبانی و فرماندهی آنان باد.

مردم عزیز کردستان با بصیرت کامل، دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله قدرتمندانه با این آدمکشان محارب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

اینجانب ضمن تسلیت و تبریک به مردم استان کردستان به خصوص به خانواده‌های مصیبت‌دیده، یاد آن شهیدان بزرگوار به ویژه شهید عزیز جناب ماموستا شیخ الاسلام را گرامی می‌دارم و از خداوند رضایت و مغفرت و علو درجات آنان را مسالت می‌کنم".

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ر

اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول