اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

روغن موتور در یزد گران می شود؟/ شنیده‌ها خبر از افزایش 30 درصدی قیمت‌ها می‌دهد

رئیس اتحادیه تعویض روغنی یزد از احتمال افزایش 30 درصدی قیمت روغن تعویضی خودرو در این استان تا اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: با افزایش قیمت، کمبود روغن در بازار یزد نیز مرتفع شد.

روغن موتور در یزد گران می شود؟/ شنیده‌ها خبر از افزایش 30 درصدی قیمت‌ها می‌دهد

کرمعلی آب‌حیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به نوسانات قیمت روغن موتور در استان، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش قیمت روغن خودرو داشتیم تا این‌که شرکت‌های تولید روغن درصدد افزایش قیمت بودند و همین موضوع باعث شد که از توزیع روغن ممانعت کنند.

وی با بیان این‌که نبود توزیع روغن توسط شرکت‌های تولیدی عامل افزایش قیمت آن در بازار شده است، افزود: با افزایش قیمت، کمبود روغن در بازار یزد نیز مرتفع شد.

رئیس اتحادیه تعویض روغنی یزد با اشاره به این‌که از افزایش مجدد قیمت روغن موتور در اواخر سال ۱۳۹۹ نیز جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: زمزمه‌هایی مبنی‌بر افزایش قیمت ۳۰ درصدی در اواخر سال گذشته داشتیم که خوشبختانه محقق نشد.

آب حیات در ادامه با اشاره به این‌که کاهش تردد و مسافرت مردم در محدودیت‌های کرونایی نیز منجر به کاهش مصرف ۴۰ درصدی روغن موتور در استان یزد شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط مردم کمتر نیاز به تعویض روغن دارند و طبق برآوردی که انجام شده در استان یزد با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روغن مصرفی خودرو مواجه بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه تعویض روغنی یزد بیان کرد: باتوجه به افزایش حقوق کارگر و روند کنونی بازار، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر اردیبهشت‌ماه امسال افزایش  ۳۰ درصدی قیمت روغن تعویضی را شاهد باشیم.

 در استان یزد ۳۴۰ باب تعویض روغنی و حدود ۴۰ باب مغازه روغن‌فروشی وجود دارد و نظارت بر این واحدها از طریق بازرسی‌های اتاق اصناف و اعضای اتحادیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول