اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مرگ تلخ کارگر ایلامی در روز کارگر/ شرایط نامطلوب کارگران در ایلام

شرایط نامطلوب کار، نبود تجهیزات و ایمنی در حین کار باعث شده تا هرازچندگاه یکبار شاهد مرگ تلخ کارگران در حین انجام فعالیت باشیم، موضوعی که بنظر می‌رسد زیاد مورد توجه مسوولان ایلامی مربوطه قرار نمی‌گیرد.

مرگ تلخ کارگر ایلامی در روز کارگر/ شرایط نامطلوب کارگران در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی روزهای اخیر و هم‌زمان با هفته کاروکارگر شاهد فوت یکی از کارگران ساختمانی در شهر ایلام به دلیل سقوط از ساختمان بودیم که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به‌دنبال داشت.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، بروز چنین حوادثی در سطح شهر ایلام افزایش پیدا کرده است و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی از جمله اداره کار و سازمان نظام مهندسی که متولی حقوق کارگری هستند، باید توجه ویژه‌ای به ایمنی محیط کار داشته باشند.

دلیل سقوط کارگر

محبوبه اسدی نیا رئیس اداره بازرسی اداره کار استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: کارگر مذکور استاد آرماتوربندی بوده که روز حادثه در ارتفاع شش متری مشغول کار بوده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه بی‌احتیاطی این کارگر سبب بروز حادثه شده‌ است، افزود: سیم مفتول‌های که در دست کارگر بوده، متاسفانه پس از برخورد با کابل برق، در مدار الکتریکی قرار گرفته و سبب برق گرفتگی و بروز این حادثه شده است.

رئیس اداره بازرسی اداره کار استان ایلام در پایان با بیان اینکه برق گرفتگی یا سقوط از ساختمان، سبب مرگ بوده، گفت: تا کنون دلیل فوت این کارگر از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است و پس از اقدامات لازم، نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

بی توجهی به ایمنی کار

ایمنی کار از حقوق بنیادی کارگران محسوب می‌شود ولی این‌موضوع سال‌هاست که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بروز حوادث پی‌درپی در سال‌های گذشته گواهی بر افزایش تعداد حوادث ناشی از کار و بی توجهی به این‌مهم است.

 براساس قانون اعمال سیاست‌های پیشگیرانه و رعایت اصول ایمنی برعهده کارفرما است اما این مهم از طرف برخی از کارفرمایان مورد توجه قرار نگرفته و عدم نظارت جدی بر محیط کار، رعایت نکردن نکات ایمنی، نبود تجهیزات لازم و... سبب شده هرازچندگاهی شاهد بروز حوداث تلخ برای کارگران ایلامی باشیم.

لزوم استفاده از کمربند ایمنی در حین کار

بر اساس گفته کارشناسان، کارگرانی که در ارتفاع  مشغول به کارند و با خطر سقوط مواجه هستند ضروری است از کمربندهای ایمنی استفاده کنند و این کمربندها نباید دارای زنگ زدگی، پارگی و... باشند ، تا خطری کارگران را تهدید نکند.

 اما عدم رعایت این نکات سبب بروز حوادث ناگوار اینچنینی برای کارگران ایلامی می‌شود و ضروری است جهت جلوگیری از تکرار این وقایع مسئولان مربوط نظارت و بازرسی‌ها را افزایش دهند.

در پایان باید گفت، هرچند آمار دقیقی از تعداد حوادث کارگری در استان ارائه نمی‌شود، اما بی شک مواردی که توسط رسانه‌ها بازتاب داده می‌شوند، گواهی بر شرایط نامطلوب کارگران، به ویژه کارگران ساختمانی است و ضروری است نهادهای زیربط و مراجع قضایی جهت رفع این مشکلات نظارت‌های لازم در این حوزه را انجام دهند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول