اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سرمربی جدید الهلال را بشناسید/ تقابل مجیدی با مردی که در نقش اول ناکام است+عکس

آمار نشان می دهد مربی جدید الهلال و رقیب مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته نقش اول خوبی در کادر مربیگری باشد.

سرمربی جدید الهلال را بشناسید/ تقابل مجیدی با مردی که در نقش اول ناکام است+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، ژوه مورایس نام مربی پرتغالی است که الهلال عربستان به عنوان سرمربی جدیدش معرفی کرد. تیم متمول سعودی روز گذشته میکاله برزیلی را برکنار کرد و با دستیار سابق ژوزه مورینیو و یکی از افراد نزدیک به آقای خاص قرارداد امضا کرد. او سابقه مربیگری در باشگاه های بزرگی مثلی رئال مادرید، اینتر و چلسی را در کارنامه اش دارد.

کارنامه مربیگری مربی پرتغالی نشان می دهد او در طی 21 سال مربیگری اش غالبا به عنوان دستیار کار کرده و به عنوان نفر اول کادرفنی در تیم های شاخصی حضور نداشته و می توان الهلال را شاخص ترین تیمی دانست که این مربی 55 ساله هدایتش را به دست گرفته است.

با وجود اینکه مورایس 55 ساله است ولی تجربه مربیگری در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی را دارد. اگرچه تیم هایی که دستیار مورینیو هدایت کرده سرشناس نبودند ولی مربیگری تیم های متعددی را  در کشورهای سوئد، یونان، عربستان، کویت، پرتغال، تونس، یمن و کره جنوبی داشته است.

این مربی پرتغالی از سال 2014 وقتی هدایت الشباب عربستان را برعهده گرفت موفق شد اولین جام قهرمانی اش را کسب کند. او موفق شد در فصل 2014-2015 سوپر کاپ عربستان را به همراه الشباب فتح کند.

* آمار سرمربی جدید الهلال در دوران مربیگری اش:

روزهای مربیگری: 1664 روز

سبک بازی: 3-3-4

تعداد باشگاه های تحت هدایت: 9

تعداد بازی های مربیگری: 193

تعداد و میانگین برد: 96 برد با 50 درصد

میانگین باخت: 47 با 24 درصد

میانگین تساوی: 50 با 26 درصد

تعداد گل زده تیم های تحت هدایت: 309 با میانگین 1.6 درصد

تعداد گل دریافتی تیم های تحت هدایت: 202 با میانگین 1.4 درصد

تعداد جام های قهرمانی: 4

افتخارات مورایس محدود به دو کشور عربستان و کره جنوبی می شود. مربی پرتغال در الشباب عربستان قهرمان سوپر کاپ شد. او به همراه چونبوک موتورز کره جنوبی 3 جام به ترتیب دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و جام حذفی کسب کرد.

دوران طلایی مورایس به دو فصل حضورش در لیگ کره جنوبی به همراه چونبوک موتورز (2018-2019 و 2019-2020) برمی گردد که 3 جام قهرمانی کسب کرد. در تیم های دیگری که این مربی پرتغالی هدایت کرده نتوانسته موفق ظاهر شود و یا حداقل به قهرمانی برسد.

مورایس در 21 سال مربیگری اش نشان داده بعد از جدایی از مورینیو هیچ وقت نتوانسته به شخص اول خوبی در دنیای مربیگری تبدیل شود و همیشه به عنوان دستیار در سطح یک دنیا بود ولی نتوانسته نقش اول خوبی برای کادرفنی باشد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول