اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای ۸ طرح فرهنگی به مناسبت ماه رمضان در قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از اجرای هشت طرح فرهنگی در حوزه‌های مختلف به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای ۸ طرح فرهنگی به مناسبت ماه رمضان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، سازمان فرهنگی شهرداری قم با هدف ترویج روزه‌داری و سفره‌های افطاری آسان برنامه‌های متعددی را اجرا کرده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ابراز کرد: متأسفانه به خاطر موج کرونا برخی برنامه‌های تصویب‌شده که مقدمات کار نیز ازجمله جزءخوانی قرآن کریم در ۱۷ بوستان فراهم‌شده بود، به علت تعطیلی بوستان‌ها عملیاتی نشد.

مقیمی به برگزاری مسابقه مجازی سفره افطار اشاره کرد و افزود: تاکنون استقبال خوبی از این مسابقه صورت گرفته و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه به نشانی https://fv-qom.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت مجازی تصاویری از سفره‌های ساده افطار و مساوات و همدلی که با نیازمندان دارند را برای شرکت در مسابقه عکاسی ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان در فضای مجازی نیز پویش اذان برگزار شد، تصریح کرد: در این برنامه مسئولان و کسبه به‌صورت انفرادی در محیط‌های شهری و در ترویج این امر به اقامه اذان می‌پردازند.

مقیمی یادآور شد: با بهره‌گیری از کمک‌های هیئت‌های مذهبی در شب میلاد امام حسن(ع) برنامه‌های متنوعی ازجمله کاروان‌های شادی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه همچنین به‌منظور ایجاد شور اجتماعی بین نوجوانان و جوانان، شب‌ها برخی برنامه‌های ورزشی نیز با همکاری گروه‌های فرهنگی مساجد در محله‌های مختلف قم برگزار شد، گفت: در شب‌های احیاء  و ایام شهادت امام علی (ع) نیز همانند شب ۱۹ ماه مبارک رمضان با کمک هیئت‌امنای مساجد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برنامه‌های مختلف مذهبی اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان در مکان‌های باز عمومی به همراه گروه‌های مختلف فرهنگی و جهادی اجرای برنامه را خواهیم داشت.

مقیمی تصریح کرد: برای ایجاد شور و نشاط، همدلی بیشتر، ترویج سطح سلامتی، کارگروهی کادر درمانی و امیدبخشی به بیماران نیز گروه‌های سرود در سه بیمارستان برای کادر درمانی که با کرونا مقابله می‌کنند و بیمارانی که احتیاج به روحیه دارند برنامه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول