اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گانتز پیشنهاد نتانیاهو برای ائتلاف و تشکیل کابینه را رد کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با رد پیشنهاد نخست‌وزیر این رژیم برای ائتلاف مجدد و تشکیل کابینه چرخی، تاکید کرد که هدفش کنار زدن وی از قدرت است.

گانتز پیشنهاد نتانیاهو برای ائتلاف و تشکیل کابینه را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «آبی‌وسفید» پیشنهاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و رئیس حزب لیکود برای تشکیل کابینه ائتلافی را رد کرد.

در حالی که فقط دو روز به پایان مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه باقی مانده، گانتز گزارش‌ها درباره آماده بودنش برای پذیرش پیشنهاد نتانیاهو تحت شرایط خاص را رد کرد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی شامگاه یکشنبه طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب آبی‌وسفید، در این باره گفت:‌ «حتی اگر آنها صد بار دیگر هم از من بپرسند، جواب به‌صورت واضح همان خواهد بود، درهای من به روی نتانیاهو کاملا بسته است. من کاملا متعهد به بلوک تغییر هستم».

این در حالی است که چند روز پیش روزنامه «العربی الجدید» مدعی شده بود گانتز شرط گذاشته که وزرای حزب او در هر گونه تصمیمی که از سوی کابینه اتخاذ می‌شود و حزب لیکود آن را نمی‌پذیرد، حق وتو داشته باشند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته قبل گزارش داد نتانیاهو به گانتز  پیشنهاد داده که دوباره توافق چرخشی برای تشکیل کابینه امضا کنند اما این بار گانتز در دوره اول نخست‌وزیر باشد (جزئیات بیشتر). 

سه هفته پیش بود که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هیچکدام از گزینه‌های پیشنهادی برای نخست‌وزیری از اکثریت لازم برخوردار نبودند، گفت نتانیاهو را به دلیل داشتن رأی بیشتر مأمور تشکیل کابینه می‌کند.

از آن زمان، نتانیاهو چهار هفته (۲۸ روز) فرصت دارد تا کابینه را تشکیل داده و به رئیس این رژیم ارائه کند. تا کنون سه هفته از فرصت قانونی گذشته و به گفته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو هنوز نتوانسته پیشرفتی در این امر به‌دست بیاورد.

البته در صورت تمایل، نتانیاهو می‌تواند دو هفته دیگر (۱۴ روز) نیز از ریولین وقت بگیرد.

چند روز پیش نیز رسانه‌های اسرائیلی به نقل از رئیس این رژیم گزارش داده بودند که او تصمیم گرفته در صورت ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه، مأموریت این کار را به «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست بسپارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول