اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ماما؛ او که نامش در امتداد نام مادر است

ماما؛ همچون عاشق پیشه‌ای به عنوان اولین نگهبان کودک او را در قاب پرمهر وجودش پذیرا می‌شود و به دور پروانه تازه نورسیده می‌چرخد.نامش در طول نام مادر و نفسش نزدیک‌ترین نفس به نفس برآمده از قامت مادر است!

ماما؛ او که نامش در امتداد نام مادر است

گروه سلامت خبرگزاری فارس: امروز روز جهانی ماما نامگذاری شده است؛ همان قشری از جامعه پزشکی که نخستین زنان سپید پوشی هستند که در قامت ماما تن نحیف و لرزان کودک را همچو مامنی آسوده و قابل اعتماد در بر می‌گیرند.

ماما؛ اوج محبت بر تن نحیف نوزاد است؛ آن زمان که برای نخستین بار دیده به دنیای جدید می‌گذارد و از جهان پر پیچ و خم درون مادر پا به عرصه وجود گذاشته و دنیایی جدید را تجربه می‌کند.

ماما؛ همچون پروانه‌ای به عنوان اولین نگهبان کودک است که او را در قاب پرمهر وجودش پذیرا می‌شود و بر گرد پروانه تازه نورسیده می‌چرخد.

دستان مهربان او حکایت لنگر‌گاهی مطمئن و قابل اتکا در ساحل پر آشوب به دنیا آمدن است و نگاه او سرآغاز نگاه‌های امیدوارانه مادر و مهر بی‌پایان است.

لبخندش زیباترین لبخند در نگاه کودک به دنیای برون از مادر است و گرمای وجود و آغوش پرمهرش به یاد ماندنی‌ترین آغوش پس از آغوش مادر است.

 

 

ماما؛ ترکیبی از دو «ما» با واژه محبت و مودت و «الف»‌  الفت است. نامش در طول نام مادر و نفسش نزدیک‌ترین نفس به نفس برآمده از قامت مادر است! چشمانش تشعشع فروزانی از آفتاب حیات‌بخش و جان‌بخش است و صدای لالایی او، سمفونی زیبایی در امتداد صدای بی‌مانند مادر است.

ماما؛ آن مهربان زنی است که در لحظات پر التهاب اما امیدوارانه به زندگی مادر پر آشوب و مضطرب را رهایی بخشیده و آرام می‌کند و گویی نفس و کلام آرامبخش او، همچو آبی بر آتش اضطراب و فشردگی روح و روان مادر بوده است.

در نتیجه پاس می‌داریم حرمت ماماها، سپیدپوشان و سفیران زندگی و حیات را و تقدیس می‌کنیم جایگاه آنان که مادرانی در امتداد مهر مادری برای کودکان تازه نورسیده هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول