اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشت پیاز به روش نشایی در چادگان برای صرفه‌جویی در آب و بذر

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: در سطح ۲۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان پیاز محلی به روش نشایی کشت شد که این عدد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

کشت پیاز به روش نشایی در چادگان برای صرفه‌جویی در آب و بذر

بختیار حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار کرد: کشت پیاز نشایی علاوه بر صرفه‌جویی در بذر، کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت تا برداشت را در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: با توجه به خاک مرغوب منطقه، تغذیه کود مغذی و استفاده ازنظر کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان چادگان، متوسط تولید این محصول در هر هکتار ۱۰۰ تن است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چادگان به کشت پیاز اختصاص داشت که امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ هکتار پیاز سفید و زرد در شهرستان کشت شود که عمده پیاز در بخش مرکزی چادگان کشت می‌شود و پس از برداشت علاوه بر مصرف داخلی به بازار استان اصفهان و استان‌های مجاور عرضه می‌شود.

 حاجتی خاطرنشان کرد: به دلیل افت سطح آب‌های زیرزمینی و پدیده خشک‌سالی، کاشت گیاهان کم آب شامل محصولات گلخانه‌ای با استفاده از آبیاری نوین به کشاورزان توصیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان تصریح کرد: کشت پیاز در شهرستان هرساله رو به افزایش است به‌ طوری‌ که در بخش مرکزی شاهد افرایش کشت پیاز هستیم و این نشان از درآمدزایی خوب کشاورزان است.

وی افزود: امسال در سطح ۲۲۰ هکتار اراضی این شهرستان پیاز محلی به روش نشایی کشت شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/آ ۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول