اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هلال| آخرین وصیت امیرالمومنین به حسنین/ اثر دعا و نفرین یک مظلوم

حجت‌الاسلام قاسمیان گفت: دعای مظلوم اگر به نفع ما باشد به اندازه فاصله زمین و آسمان اثر دارد و اگر نفرین باشد، همین قدر ضرر است. اگر مظلومی در روستایی بگوید خدایا از کسانی که حق ما را خوردند، نگذر و ما شریک باشیم، پای ما گیر است.

هلال| آخرین وصیت امیرالمومنین به حسنین/ اثر دعا و نفرین یک مظلوم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، سخنران مذهبی در فصل چهارم این برنامه با موضوع «دعا و بندگی» به سخنرانی می‌پردازد که در قسمت بیستم این برنامه اظهار داشت: کلامی از امیرالمومنین در نهج‌البلاغه در خصوص استجابت دعا داریم که دقیقا وصیت ایشان در آخرین لحظات عمر است. حضرت به امام حسن و امام حسین(ع) اینگونه وصیت می‌کنند: «خداترس باشید و از قهر خدا پرهیز کنید. دنیا را نطلبید ولو اینکه دنیا شما را بطلبد. برای چیزی که در دنیا از دست شما می‌رود، غصه نخورید.» در روایت داریم این دنیا مثل سکه تقلبی است، فرض کنید پست یا مالی از دست ما رفت، چه اهمیتی دارد؟ اگر فرصت خدمت به خلق خدا از دست رفت، تاسف دارد، زیرا فرصت آخرتی است.

وی افزود: ایشان در ادامه فرمودند: «حرف حق بزنید.» حرف باطل نزنید، ای مسئولان گزارش اشتباه به مردم ندهید. نگویید این، هم‌حزب و گروه من است و اگر این حرف را بزنم، ناراحت می‌شود. حرف حق را بزنید، ولو به ضرر گروه و دسته شما باشد. «عملی را بی‌مزد انجام ندهید و به اجر آخرتی حواستان باشد.» در ابتدای هرکاری دقت کنید این کار در آخرت ثوابی برای شما دارد؛ اگر داشت انجام دهید. «برای ظالم خصم و دشمن باشید. برای مظلوم کمک باشید.» این مظلومیت هم به لحاظ فردی، اجتماعی و بین‌المللی قابل تطبیق است. حق فردی در اداره‌ای خورده می‌شود و شما می‌توانید کاری کنید، حتما انجام دهید. کشورهایی در عالم در حال ظلم کردن هستند باید جلوی آن‌ها گرفته شود. در همین کشور ما افرادی مظلوم هستند، عده‌ای تا خرخره می‌خورند و عده‌ای کارتن‌خواب هستند. آنان مظلومند و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

قاسمیان ادامه داد: امام حسن(ع) خردسال بودند که فردی از امیرالمومنین سوال کرد فاصله زمین و آسمان چقدر است. حضرت رو به امام مجتبی(ع) کرد که شما پاسخ بده. ایشان می‌فرماید: «مَدُّ الْبَصَرِ وَ دَعْوَةُ الْمَظْلُوم‏» یعنی اگر منظور فاصله مادی است، آن میزان که چشم‌ها کار کند. اگر فاصله معنوی مدنظر است به اندازه دعای مظلوم است. دعای مظلوم اگر به نفع ما باشد به اندازه فاصله زمین و آسمان کاری است و اگر نفرین باشد هم به همان اندازه فاصله زمین و آسمان ضرر است. اگر مظلومی در روستایی بگوید خدایا از کسانی که حق ما را خوردند، نگذر و ما شریک آن باشیم؛ خدا از ما نمی‌گذرد و پای ما گیر است.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول