اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه 5 پایانه مرزی با عراق دارد/ ضرورت توجه ویژه به محورهای مواصلاتی استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: محورهای مواصلاتی استان به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و وجود پنج پایانه مرزی باید به صورت دائم ترمیم و نگهداری شود.

کرمانشاه 5 پایانه مرزی با عراق دارد/ ضرورت توجه ویژه به محورهای مواصلاتی استان

 فریبرز کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: نوع نگاه به محورهای مواصلاتی این استان ملی و استراتژیک است، چرا که این استان به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و وجود پنج پایانه مرزی می‌طلبد که محورهای مواصلاتی این استان به صورت دائم ترمیم و نگهداری شود.

وی افزود: در حوزه روکش آسفالت تقویتی بزرگراه‌ها در سطح ۱۱ کیلومتر بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، در ۱۶ کیلومتر از راه‌های اصلی بیش از ۱۶ هزار تن و برای انجام ۲۶ کیلومتر ماسه آسفالت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت مصرف شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بهسازی و عملیات روکش حفاظتی در سطح ۳۰ کیلومتر، فوگسیل(روکش حفاظتی) ۴۲ کیلومتر، آسفالت سرد هفت هزار متر، لکه‌گیری با بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت به صورت پیمانی و پنج هزار تن آسفالت به صورت امانی مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: اصلاح شیب شیروانی در سطح راه‌های اصل و شریانی ۱۰ کیلومتر در حوزه ۱۴ شهرستان استان به صورت امانی، همچنین ۱۵ کیلومتر دیگر اصلاح شیب شیروانی در سطح راه‌های فرعی و روستای استان به صورت امانی انجام شد.

کرمی درباره نگهداری راه‌های فرعی و روستایی، عنوان کرد: برای انجام ۲۴ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در سطح این راه‌ها ۱۶ هزار تن آسفالت و به منظور انجام ماسه آسفالت در سطح چهار کیلومتر بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ تن آسفالت مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ضمن اعلام بهسازی و انجام عملیات روکش حفاظتی در سطح ۹۵ کیلومتر از راه‌های استان، افزود: به منظور انجام لکه گیری سطوح رویه راه نیز یک‌هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به صورت پیمانی و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت به صورت امانی مصرف شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول