اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح آبرسانی به 31 روستای زنجان/ تصفیه‌خانه زرین‌آباد به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب زرین‌آباد و آبرسانی به 31 روستای استان زنجان افتتاح شد.

افتتاح آبرسانی به 31 روستای زنجان/ تصفیه‌خانه زرین‌آباد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان همزمان با هفته پنجم پویش الف ب - ایران ساخت و سازها و ساز و کارها ظهر امروز از پروژه‌های مختلف در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد.

سهم استان زنجان از این افتتاحات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب زرین‌آباد و آبرسانی به 31 روستای استان زنجان بود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۳۱ طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها ۶ هزار و ۷۰۴ خانوار با ۲۲ هزار و ۸۵۴ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به این روستاها در سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، عنوان کرد: بیش از ۵۵ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۹۸ کیلومتر عملیات توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ‭‭۵۰۰‬‬ میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین آباد نیز با ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه روز با ۱.۵ کیلومتر و بیش از ۱۶ کیلومتر خط انتقال شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب احداث شده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هدف از اجرای این پروژه جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و افزایش سطح بهداشت جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از  ۲۲ هزار نفر از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول