اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی از ایجاد اشتغال برای جوانان رها یافته از دام اعتیاد تا جاری کردن 20 خطبه عقد رایگان

مسئول پایگاه اجتماعی کوی علی ابن ابیطالب اراک از کمک به ترک اعتیاد ۵ جوان معتاد و جاری کردن ۲۰ خطبه عقد رایگان می‌گوید.

روایتی از ایجاد اشتغال برای جوانان رها یافته از دام اعتیاد تا جاری کردن 20 خطبه عقد رایگان

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ حجت‌الاسلام وحید جهانگیری طلبه جهادی ۳۰ ساله‌ای است که با قبول مسئولیت پایگاه اجتماعی منطقه محروم علی ابن ابیطالب (ع) با اقدامات فرهنگی و اجتماعی زمینه ترک اعتیاد ۵ نفر از اهالی این منطقه و بازگشت آنان به زندگی دوباره را فراهم کرده است.

۶ سال از آغاز زندگی مشترک آقا وحید و همسرش می‌گذرد، زندگی مشترکی که به گفته خودش دعای خیر مردم محروم کوی علی ابن ابیطالب (ع) یا همان فوتبال اراک شیرینی و برکت زیادی به آن بخشیده است.

این طلبه جوان که خدمت به ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و محروم را به زندگی در بهترین نقطه تهران ترجیح داد، با کمک اعضای پایگاه اجتماعی منطقه محروم علی ابن ابیطالب (ع) موفق شده ۵ نفر از جوانان درگیر با اعتیاد را از دام این بلای خانمان‌سوز نجات داده و به زندگی دوباره بازگرداند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: دیدن جوانانی که به دلایل مختلف از جمله فقر و بیکاری در دامان اعتیاد گرفتار شده و اعتیاد کانون گرم خانواده‌شان را از هم پاشیده بود، مرا به‌شدت عذاب می‌داد، منطقه فوتبال یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اراک است که آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در آن به نسبت سایر مناطق فراگیرتر است و من که در این منطقه مسئولیتی را در حوزه اجتماعی بر عهده داشتم خود را موظف دیدم که بخشی از مشکلات جوانان گرفتار در دام اعتیاد را بکاهم.

 

 

این طلبه بیان کرد: با کمک اعضای پایگاه چند نفر از جوانان معتاد که از وضعیت خود خسته و به دنبال درمان بودند را شناسایی کرده و توانستیم به آنها در ترک اعتیاد کمک کنیم و از طریق حمایت‌های روحی و روانی و مادی و معنوی آنها را در مسیر جدیدی از زندگی قرار دهیم.

جهانگیری از ایجاد اشتغال برای چهار نفر از این جوانان از طریق رایزنی با ریش‌سفیدان محل خبر داده و می‌گوید: با توجه به اینکه این جوانان در حرفه‌ای خاصی دارای مهارت بودند از طریق معرفی آنان به کارگاه‌های تولیدی و قبول ضمانت آنها برایشان اشتغال ایجاد کردیم تا بتوانند از طریق رفع مشکلات معیشتی زندگی جدیدی را برای خود رقم بزنند.

وی بیان می‌کند: پایگاه اجتماعی علی ابن ابیطالب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به حل مشکل ازدواج جوانان با کمک خیرین نسبت به تامین پنج سری جهیزیه و توزیع آن بین زوج‌های جوان در آستانه ازدواج اقدام و ۲۰ خطبه عقد رایگان را جاری کرده است.

مسئول پایگاه اجتماعی کوی علی ابن ابیطالب اراک با اشاره به اقدامات این پایگاه در زمان کرونا می‌گوید: همچنین این پایگاه به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و خیرین بیش از ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع کرده است.

 

جهانگیری از جذب نوجوانان و جوانان این منطقه به مسجد خبر داده و بیان می‌کند: این پایگاه از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بالغ بر ۷۰ نفر از نوجوانان منطقه را جذب کلاس‌‌های اعتقادی، قرآنی، ورزشی و فرهنگی کرده است.

وی با اشاره به اقدامات پایگاه در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز می‌گوید: ایجاد چندین کارگاه خیاطی با کمک دستگاه‌های متولی به منظور اشتغال زنان سرپرست خانوار با هدف ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به این قشر از افراد جامعه از دیگر اقداماتی است که به همت پایگاه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول