اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ابرقدرت‌های جهان به واسطه قدرت میدانی به قدرت سیاسی رسیدند

امام‌جمعه ابرکوه گفت: خصوص تمام قدرت‌های جهانی به تبع قدرت میدانی خود بوده که قدرت سیاسی پیدا کرده‌اند و اگر خود را ابرقدرت می‌خوانند به خاطر این است که قدرت میدانی خود را در جهان توسعه داده‌اند.

ابرقدرت‌های جهان به واسطه قدرت میدانی به قدرت سیاسی رسیدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع نیروهای ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با اشاره به انتشار فایل صوتی ظریف، اظهار کرد: در این جریان نقش نفوذی‌ها کاملاً نمایان است که چگونه اسناد محرمانه را در اختیار بیگانه قرار می‌دهند.

وی افزود: تمام قدرت‌های جهانی به تبع قدرت میدانی خود بوده که قدرت سیاسی پیدا کرده‌اند و اگر خود را ابرقدرت می‌خوانند به خاطر این است که قدرت میدانی خود را در جهان توسعه داده و قدرت دیپلماسی خود را در تبع قدرت میدانی قرار داده‌اند.

امام جمعه ابرکوه گفت: قدرت میدانی قدرت احقاق حق و حرکت دیپلماسی، جریانی است که در کشورهای مختلف انفعالی است؛ اما ایران اسلامی هم باید قدرت میدانی و هم دیپلماسی انقلابی داشته باشد.

هزینه کردن برای قدرت میدانی به معنای بسترسازی برای صدور انقلاب است

حسینی ادامه داد: راهکار داشتن ایران قوی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، این است که قدرت میدانی ایران در مصاف با جبهه قدرتمندانه باطل عمل کند، جبهه مقاومت را اقتدار بخشد که هزینه کردن در این راه به معنای بسترسازی برای صدور انقلاب است.

وی افزود: افرادی که بی‌جا نق می‌زنند چرا پول‌های کشور در عراق و سوریه هزینه می‌شود، اولاً این‌ها اعتباراتی عامه و بعضی تخصیص یافته به بودجه نظامی است، ثانیاً این‌ها حاضر نیستند از خود بپرسند که چرا آمریکا از بودجه ملتش هزینه کرده و در کشورهای اسلامی میخ کفر را می‌کوبد؟!

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه پیرامون نشست وین نیز گفت: اسرائیلی‌ها در تلاش‌اند تا خواسته‌هایشان را به عنوان شروط جدید در مسیر احیاء برجام به طرفین مذاکره دیکته کنند. صهیونیست‌ها در دوران جدید قصد دارند تا فشار بر روى ایران را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: آن‌ها در دستگاه تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که چون مسیر مذاکرات وین در جهت احیاء توافق برجام است، هرگونه اقدام خراب کارانه علیه منافع تهران پاسخى نخواهد داشت.

واکنش ایران نیز در چند روز آخر نشان داد که ظاهراً سیاست «صبر راهبردى» ایران به پایان رسیده و صهیونیست‌ها دچار خطاى محاسباتى شده‌اند.

حسینی با بیان این‌که تقابل آشکار و پنهان ایران و اسرائیل در قالب «جنگ کنترل شده» در حال پیگیرى است، ادامه داد: واقعیت آن است که امروز رژیم غاصب، با بحران تشکیل کابینه، آشفتگى سیاسى بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

موقعیت شکننده نتانیاهو در مسیر نخست‌وزیری

وی عنوان کرد: نتانیاهو داراى موقعیت بسیار شکننده‌ای در مسیر کسب مجدد صندلى نخست‌وزیری است، پس تلاش می‌کند تا با انجام عملیات تهاجمى علیه ایران خود را یگانه منجى قوم یهود در برابر تهدیدات خارجى نشان دهد و بتواند با جذب رأى و نظر احزاب دست راستى در سرزمین‌های اشغالى، کرسی‌های لازم را به دست آورده و بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل معرفى شود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان در خصوص آینده تقابل بین ایران و اسرائیل گفت: اکنون به نظر می‌رسد تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو وارد مرحله تازه‌ای شده است. اگر صهیونیست‌ها بخواهند به شدتِ تنش‌ها به وسیله اقدامات تروریستى و خرابکارانه‌اش ادامه دهند، آنگاه ممکن است به سبک بازى «دومینو» ایران چاره‌ای جزء حمله گسترده علیه اهداف اسرائیل در داخل و خارج از خاک اسرائیل نداشته باشد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول