اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تایید صلاحیت 80 درصدی نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 80 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر روستا در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 80 درصدی نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوذر کوثری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: در 24 شهرستان و 59 بخش هیئت اجرایی تشکیل شده است، داوطلبین شوراهای روستا و شوراهای شهر برای حفظ موازین بهداشتی به صورت مجزا در تاریخ های مختلف ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: 21 هزار و 116 نفر تعداد داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات شورای شهر و روستا هستند که نسبت به دوره قبل بیش از 14 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در 51 شهر انتخابات شورای شهر برگزار خواهد شد، گفت: 156 نفر خانم در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اند که 15 درصد افزایش را نشان می دهد.

کوثری بیان کرد: بیش از 80 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر روستا در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: در انتخابات شوراهای روستا نیز 19 هزار و 586 نفر ثبت نام کرده اند که 14.5 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در تمامی روستاها بجز دو روستا انتخابات برگزار می شود، گفت: در شهرستان دلگان در حوزه روستایی تعداد داوطلبین خانم 52 درصد بیشتر از آقایان بوده است.

 وی افزود:  بررسی ما نشان می‌دهد 52 درصد گروه سنی داوطلبین شهری و 50.5 درصد داوطلبین روستایی بین 25 تا 40 سال است که نشان دهنده ورود بیشتر جوانان به عرصه است. 56 درصد نامزدهای شورای شهر فرهنگی و کارمند هستند و 11 درصد نامزدهای شورای روستا در سطح استان کشاورز  هستند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: 16 تا 20 هزار نیرو کار تامین امنیت انتخابات را برعهده خواهند داشت.

محمدهادی مرعشی افزود: برای تامین امنیت محورها، مرزها و شعب اخذ رای اقدامات انجام و تدابیر لازم اندیشیده شده تا در فضایی آرام انتخابات برگزار شود.

وی ادامه داد: باید با اطلاع رسانی درست به آگاهی مردم بیفزاییم تا در روز انتخابات آگاهانه در صحنه باشند و بهترین مشارکت را مانند همیشه رقم بزنند.

 

انتهای پیام/3139

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول