اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش بینی رشد اقتصاد اسلامی در جهان

موسسه رتبه بندی S&P گلوبال پیش بینی کرد که طی سال جاری اقتصاد اسلامی در جهان رشد 10 تا 12 درصدی داشته باشد

پیش بینی رشد اقتصاد اسلامی در جهان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، موسسه رتبه بندی S&P گلوبال گزارش داد که بزرگی اقتصاد اسلامی در جهان هم اکنون 2.2 تریلیون دلار برآورد می‌شود و انتظار می‌رود که برای سال 2022-2021 با توجه به افزایش عرضه اوراق بدهی اسلامی و بهبود اوضاع اقتصادی در بازارهای اصلی اسلامی رشد 10 تا 12 درصدی داشته باشد. 

علی رغم شیوع ویروس کرونا، صنعت مالی اسلامی در جهان در سال 2021 رشد 10.6 درصدی داشت. این اقتصاد در سال 2019 هم 17.3 درصد رشد کرده بود. 

اقتصاد اسلامی و صنعت مالی مرتبط با آن که در قالب آن پرداخت بهره ممنوع است، سال‌هاست که در خاورمیانه، آسیای جنوب شرق و آفریقا در حال رشد است. البته به خاطر عدم اجرای سیاست‌های یکسان اقتصاد اسلامی در شرایط کنونی تا حدودی از هم گسیخته به نظر می‌رسد.

موسسه S&P گلوبال امروز گزارش داد که پیش بینی می‌شود طی 12 ماه آینده شاهد پیشرفت در یکسان سازی قوانین و ساختارهای اعمال قانون برای اقتصاد اسلامی در جهان باشیم و معتقدیم شکل گیری چنین بسترهایی می‌تواند مشکل نبود استانداردسازی و هماهنگ‌سازی را که اقتصاد اسلامی سال‌هاست با آن روبروست حل کند.

انتظار می‌رود که در کشورهایی نظیر عربستان سعودی طی دو سال آینده شاهد حمایت‌های بیشتری از بستر اقتصاد اسلامی باشیم. 

برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر و برگزاری نمایشگاه اکسپو در دبی در اواخر سال جاری هم به رشد اقتصادی اسلامی کمک خواهد کرد.

S&P گلوبال همچنین پیش بینی کرده است که میزان عرضه اوراق بدهی اسلامی یا صکوک طی سال جاری به 140 تا 155 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول