اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اسکان دائم ۱۰۰۰ خانوار محروم چابهاری توسط بسیج/ الگوی بسیج سازندگی برای حل معضل حاشیه‌نشینی چابهار انقلابی است

مسئول سازمان بسیج سازندگی از تهیه طرح اسکان دائم ۱۰۰۰ خانوار از حاشیه نشینان منطقه مرادآباد چابهار خبرداد و گفت: بسیج سازندگی برای حل معضل حاشیه نشینی چابهار با مدل الگویی و انقلابی وارد شده است.

اسکان دائم ۱۰۰۰ خانوار محروم چابهاری توسط بسیج/ الگوی بسیج سازندگی برای حل معضل حاشیه‌نشینی چابهار انقلابی است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در جهت حل معضل حاشیه نشینی در چابهار طی سخنانی اظهار داشت: موضوع حاشیه نشینی با جمعیتی شامل بیش از ۱۱ میلیون نفر در سطح کشور به عنوان یکی از پنج آسیب اجتماعی مهم و در سنوات اخیر یکی از مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب  بوده که یکی از دلایل آن توسعه نامتوازن و عدم توجه یکسان به مناطق محتلف کشور در توزیع ثروت و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای است.

سردار محمد زهرایی به برگزاری جلسات متعدد طی سال‌های گذشته با حضور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلساتی تشکیل و موضوع با مسئولین مربوطه پیگیری شده اما، بحث ساماندهی حاشیه نشینی تا این لحظه به نتیجه مطلوب نرسیده و حتی بر ابعاد آن نیز افزوده شده است.

سردار زهرایی افزود: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به علل مختلف از جمله خشکسالی سال‌های اخیر و نبود فرصت اشتغال برای جوانان، دارای بیشترین میزان حاشیه نشینی در سطح کشور می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از مهاجرت خانواده‌ها از استان کرمان به حاشیه شهر‌های استان سیستان و بلوچستان و وضعیت نابسامان آن‌ها خبر داد و گفت: شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان وسیع‌ترین و بیشترین حاشیه نشینی را به دلیل شرایط این شهرستان بندری به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که هیچ طرح و کار ریشه‌ای و اساسی برای حل مسئله حاشیه نشینی در شهرستان چابهار صورت نگرفته است، تصریح کرد: سردار سلیمانی رییس محترم سازمان بسیج مستضعفین نیز در جریان سیل سال ۹۸ از منطقه حاشیه چابهار بازدید داشتند که منجر به پیگیری حل این معضل توسط سازمان بسیج گردید.

سردار زهرایی افزود: پیرو تفاهمنامه مشترک سازمان بسیج با وزارت راه و شهرسازی، در همین راستا با ورود شرکت بازآفرینی شهری ایران به موضوع حاشیه نشینی چابهار در تیرماه سال ۹۹ تفاهم‌نامه‌ای بین این شرکت و سازمان بسیج مستضعفین برای حل این معضل منعقد گردید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از تهیه طرح اسکان دائم ۱۰۰۰ خانوار از حاشیه نشینان منطقه مرادآباد چابهار خبرداد و گفت: سازمان بسیج سازندگی به نمایندگی از سازمان بسیج مستضعفین نسبت به انعقاد قرارداد و شروع عملیات اجرایی این پروژه با استفاده از سایر ظرفیت‌های سازمان بسیج، سپاه‌های استانی، گروه‌های جهادی، خیرین و ... اقدام نمود.

وی مطرح کرد: بعد از آماده شدن طرح و نقشه‌های فنی بنیاد تعاون بسیج با انتقال ماشین آلات مهندسی به منطقه نسبت به عملیات خاکی و آماده سازی اراضی پروژه اقدام نموده و با توجه به تعهد سازمان بسیج به تحویل پروژه ظرف مدت ۶ ماه کاری به عنوان یک پروژه الگویی و نمونه در حل معضل حاشیه نشینی در انقلاب، همزمان احداث ابنیه و واحد‌های مسکونی محرومین عزیز این منطقه شروع شده است.

سردار زهرایی ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پزشکی همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی و خدمات عمرانی و زیرساختی را دلیل نمونه و الگو بودن این طرح دانست و افزود: بسیج  با یک طرح جامع  علاوه بر رفع نیاز‌های عمرانی و منزل مسکونی برای ذی‌نفعان به طور کاملا رایگان، سایر نیاز‌های این عزیزان را نیز مد نظر قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از ماموریت اقشار و رده‌های سازمان بسیج در جهت ایفای نقش در پروژه حل معضل حاشیه نشینی چابهار خبر داد و گفت: بنیاد تعاون بسیج علاوه بر مشارکت در عملیات عمرانی نسبت به حل مشکل اشتغال این محرومین از آموزش، ایجاد کارگاه اشتغال تا فروش محصولات اقدام خواهد نمود.

وی با بیان این که سازمان بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی و پیرو اجرایی نمودن برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه نسبت به مشارکت در حل مشکل سایر نقاط حاشیه نشین کشور اعلام آمادگی می‌نماید، افزود: در حال حاضر نیز پروژه‌های متعددی در این خصوص توسط جهادگران بسیج سازندگی در حال اجرا می‌باشد.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول