اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کربکندی: سازمان لیگ تحت فشار کجاست که تسلیم می‌شود؟/ کار آنها فوق العاده غیر حرفه ای است

سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: سازمان لیگ بارها اعلام کرد که بازی‌ها سر تاریخ مقرر برگزار می‌شوند، حالا فشار از کجا است که دست‌شان را بالا می‌برند و تسلیم می‌شوند، نمی‌دانم!

کربکندی: سازمان لیگ تحت فشار کجاست که تسلیم می‌شود؟/ کار آنها فوق العاده غیر حرفه ای است

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اعلام برنامه جدید سازمان لیگ و تعویق بازی ذوب‌آهن مقابل استقلال از هفدهم به نوزدهم اردیبهشت، اظهار داشت: به هم ریختگی زیادی در برنامه مسابقات به وجود آمده، کسانی که برنامه ریزی می کنند اصلا به برنامه دراز مدت اهمیت نمی‌دهند. وقتی برنامه‌ای را از دو ماه قبل داده‌اند و اعلام شده که هفدهم بازی است، یک باشگاه بلیت هواپیما و هتل می‌گیرد. برنامه ما این بود که بعد از بازی با استقلال، 3 روز در تهران بمانیم و تمرین کنیم. بعد به سیرجان برویم و برای برگشت از سیرجان به اصفهان هم چارتر گرفتیم. همه این موارد مستلزم برنامه‌ریزی و هزینه زیاد است.

کربکندی تصریح کرد: سازمان لیگ برنامه‌ای داده بود. به دفعات اعلام کرد که تغییر نمی‌کند و استقلال و پرسپولیس باید به موقع بازی‌هایشان را انجام بدهند اما به راحتی این برنامه را دو روز به عقب انداختند. الان با وضعیت پروازی که در کشور ما وجود دارد تهیه بلیت برای 50-40 نفر کار سختی است اما ما خیلی ابتدایی و غیرحرفه‌ای عمل می‌کنیم. متاسفانه تصمیم‌گیرندگان به برنامه‌ریزی، وضعیت تیم، تمرین، مربیان و...اهمیت نمی‌دهند. فکر می‌کنم فقط تحت فشار هستند که تاریخ بازی‌ها را تغییر بدهند. سازمان لیگ کار فوق‌العاده غیرحرفه‌ای می‌کند.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به وقفه طولانی مدت در برنامه این تیم، گفت:‌ وقتی تیم 23 روز بازی ندارد باید آن را در شرایط آماده نگه دارید. برگزاری اردو و بازی دوستانه نیاز به هزینه زیاد دارد. الان فصلی است که باید لیگ به انتها می‌رسید و قرارداد بازیکنان هر سال در این موقع تمام می‌شد اما حدود 10 بازی در لیگ برتر و جام حذفی در کنار بازی‌های تیم ملی باقی مانده است. نمی‌دانم این دو روز چقدر می‌تواند تأثیر داشته باشد که برنامه‌های تمام باشگاه‌ها را به هم می‌ریزند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای فراهم کردم مقدمات سفر وجود دارند، عنوان کرد: با این تاریخ جدید شاید بلیت گیرمان نیاید. ما از 15-10 روز قبل برای تاریخ هفدهم اردیبهشت بلیت گرفتیم. در تهران زمین تمرین گرفتیم و پرواز چارتر برگشت از سیرجان به اصفهان را هم هماهنگ کرده بودیم اما تمام این برنامه‌ها را به هم ریختند. نمی‌دانم تحت فشار کجا هستند که این تصمیمات را می‌گیرند. ما فکر می‌کردیم وقتی رئیس فدراسیون عوض شود برنامه‌ریزی‌ها و این مسائل نظم می‌گیرند اما خیلی بدتر از قبل عمل می‌کنیم. انگار آقایان اصلاً‌ تیم‌داری و باشگاه‌داری نکرده‌اند. نمی‌دانند چقدر یک تیم برای انجام یک مسافرت مشکلات دارد. با این وضعیت کرونا، هتل‌ها و پروازها فوق‌العاده برنامه بدی است. 

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه مدیرعامل این باشگاه روز قبل اعلام کرد یا در تاریخ هفدهم با استقلال بازی می‌کنند یا اصلا در این بازی حاضر نمی‌شوند، اظهار داشت: امروز باید هیأت مدیره جلسه‌ای برگزار کند و ببینیم اصلا در این فوتبال چه کسی جوابگوی مشکلات و هزینه‌های ما خواهد بود. با تاریخ جدیدی که اعلام شده تیم ما 25 روز بدون بازی است. با وضعیتی که ما در جدول داریم تیم را نمی‌توانستیم رها کنیم و همچنین از طرفی تمرین بدون مسابقه هم بازیکنان را خسته می‌کند. همه این مسائل هم مستلزم هزینه است آن هم در فوتبالی که هیچ درآمدی ندارد.

کربکندی در خصوص اینکه آیا باشگاه ذوب‌آهن برنامه‌ریزی برای تاریخ جدید مسابقه با استقلال داشته، گفت: ما روی تاریخ هفدهم برنامه‌ریزی کرده بودیم و اصلا فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد. خودشان بارها اعلام کردند که بازی‌ها سر تاریخ مقرر برگزار می‌شوند. حالا فشار از کجا است که دست‌شان را بالا می‌برند و تسلیم می‌شوند، نمی‌دانم! با این تاریخ جدید شاید مجبور باشیم با اتوبوس به تهران برویم. با این وضعیت پروازها، تهیه بلیت برای 50-40 نفر مگر کار راحتی است؟ تمام برنامه‌های ما با کج‌سلیقگی و رفتار غیرحرفه‌ای سازمان لیگ به هم می‌ریزد. بازی با گل‌گهر ما هم دو روز عقب افتاد. شاید اصلا  بازی با پرسپولیس ما هم به خاطر تیم‌ملی به تعویق بیفتد. همه چیز تغییر می‌کند.

وی افزود: واقعا باشگاه‌، تیم‌ و مربیان همه دچار سرگیجه هستند. نمی‌دانم چرا متأسفانه همه باشگاه‌ها سکوت کرده‌اند؟ هیچکس حرفی نمی‌زند و فقط ما هم اعتراض کنیم که یک دست صدایی ندارد. با این برنامه ریزی تمام ساختار و سیستم یک باشگاه، یک تیم و مربی را به هم می‌ریزد. ذوب‌آهن شدیداً‌ به این برنامه‌ریزی معترض است اما چه کسی در فوتبال ما جوابگو خواهد بود؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول