اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

با کمپین همسایه هم زباله‌هایتان را تفکیک کنید

ساکنان آپارتمان‌های مناطق 22گانه پایتخت به‌منظور ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، با مواد دورریختنی و بازیافتی گلدان و سایر وسایل کاربردی می‌سازند.

با کمپین

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «مجتبی دانشور» مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه کمپین "همسایه هم" باهدف ایجاد رفتار پایدار و جلب مشارکت شهروندان در محلات مختلف شهر تهران در حال برگزاری است، تصریح کرد: حفظ محیط‌زیست کلان‌شهر تهران و مدیریت پسماند یکی از معضلات مهم ملی و شهری است که تنها با مشارکت فعال شهروندان قابل بهره‌برداری است. از همین رو یکی از محورهای سه‌گانه کمپین "همسایه هم" حوزه محیط‌زیست و مدیریت پسماند در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی در حوزه مدیریت پسماند در آپارتمان‌های شهر در حال برگزاری است، ادامه داد: کمپین "همسایه هم" در منطقه 15 به‌صورت جانمایی محل مخازن تفکیک زباله و آماده‌سازی محیطی در مجتمع مسکونی مبعث با همکاری ساکنان در حال اجراست. بدین‌صورت که مخازن تفکیک زباله برای مجتمع تهیه‌شده‌اند و ساکنان نیز در استقرار مخازن همکاری کرده‌اند. همچنین کودکان ساکن در این مجتمع نیز تئاتری با محوریت موضوعی بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ تهیه‌کرده‌اند.

به گفته دانشور مشارکت کودکان ساکن مجتمع‌های مسکونی درزمینهٔ راه‌اندازی نمایشگاه نقاشی با محوریت تفکیک زباله و بازیافت، مشارکت ساکنان مجتمع در برنامه‌ریزی و جشن افتتاحیه تفکیک زباله تحت عنوان «رویداد پاکزی مبعث»، انجام تبلیغات مجازی و محیطی نظیر نصب بنر و غیره برای رویداد پاکزی (جشن افتتاحیه تفکیک زباله)، همکاری بانوان و جوانان مجتمع در تهیه محتوای بروشور آموزشی تفکیک زباله، همکاری دختران نوجوان در بسته بندی بسته‌های پذیرایی ماه رمضان، همکاری آقایان در آماده سازی مکان جشن افتتاحیه به جهت چینش صندلی و توزیع ماسک و غیره نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در منطقه 15 بوده است.

مشارکت ساکنان آپارتمان‌های منطقه ۱۶ در کمپین "همسایه هم" 

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران همچنین به برنامه‌های اجرایی کمپین "همسایه هم" منطقه 16 در حوزه پسماند اشاره و عنوان کرد: طراحی گذر زیبا در محوطه ورودی مجتمع‌های مسکونی، طراحی و رنگ آمیزی دیوارهای محوطه مجتمع منتخب و مشارکت ساکنان در رنگ آمیزی دیوارها، رنگ آمیزی نرده‌های ورودی محوطه مجتمع و مشارکت ساکنان در رنگ آمیزی این نرده‌ها از برنامه‌هایی است که در این منطقه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نصب باکس‌های گلدان دیواری و گلدان‌های ساخته شده توسط ساکنان از مواد دورریختنی، مشارکت ساکنان در ساخت گلدان‌ها از مواد بازیافتی و دورریختنی، مشارکت ساکنان در ساخت تهیه و رنگ آمیزی باکس‌های گلدان با استفاده از مواد بازیافتی جهت جانمایی روی سطح گذر و طراحی بازی‌های سنتی کودکان در سطح ورودی محوطه از دیگر برنامه‌های است که در منطقه 16 شهر تهران برگزار می‌شود.

آموزش تهیه کود گیاهی به ساکنان آپارتمان‌های منطقه ۱۹

دانشور همچنین از اجرای ویژه برنامه‌های محیط زیستی منطقه 19 در قالب کمپین "همسایه هم" خبر داد و گفت: باغچه محلی در شهرک‌های آپارتمانی، آماده سازی خاک و بسترسازی جهت کشت نهال، کشت نهال‌های متنوع در فضاهای بسترسازی شده با مشارکت ساکنان در قالب این کمپین اجرا و مورد استقبال ساکنان قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران آموزش تهیه کود گیاهی از پسماندهای میوه و سبزی و چای توسط کارشناس، اجرای تمرینی و عملی تهیه کود گیاهی پس از اتمام آموزش توسط ساکنان و اهداء هدایایی به کودکان جهت تشویق آنها در فعالیت‌های محیط زیستی نیز از دیگر اقدامات این منطقه است.

گفتنی است کمپین "همسایه هم" ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی در سه حوزهٔ قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط‌زیست با تأکید بر مدیریت و کاهش پسماند توسط اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از اول دی‌ماه 1399 آغاز به کارکرده و تا شهریور 1400 در پایتخت ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول