اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

برنامه اعطای 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

رئیس کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد.

برنامه اعطای 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بعد از سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در مورد اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کنار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ تأکید کردند. گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه ساز تولید ثروت برای عموم مردم به ویژه طبق ضعیف و متوسط هستند.

بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SME ها یاد می‌شود، امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شود. ارزش افزوده بالا، نوآوری،‌ اشتغال‌آفرینی و انعطاف پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه‌ها می‌باشد.

بانک مرکزی در  چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SME ها داشته است. در سال گذشته بیش از 27 هزار واحد کوچک و متوسط از حدود 85 هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدند که نسبت به سال 98 رشد 57 درصدی داشته است.

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SME ها در سال 1400، اختصاص مبلغی تا حدود 100 هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور است.


یادداشت همتی

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول