اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هشدار جریان دانشجویی استان فارس به معترضان بررسی صلاحیت‌ها/ اقایان معترض، تایید صلاحیت‌های اتوبوسی را فراموش کرده‌اند

دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس با اعتراض به برخی افرادی که نسبت به رد صلاحیت‌شان در انتخابات شورای شهر واکنش نشان داده‌اند، گفت: آقایان معترض، رد صلاحیت‌های اتوبوسی را فراموش کرده‌اند.

هشدار جریان دانشجویی استان فارس به معترضان بررسی صلاحیت‌ها/ اقایان معترض، تایید صلاحیت‌های اتوبوسی را فراموش کرده‌اند

محمد تاج‌بخش در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با شکل‌گیری هسته تخصصی عدالت شهری به دنبال اصلاح رویه شهری و بازگرداندن شیراز و فارس به جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان به صورت علمی و تخصصی هستیم.

فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز افزود: طرح تحول در بسیج دانشجویی از سال ۹۷ برای ورود به مباحث مطالبه‌گری در سطوح مختلف، معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری شکل گرفت.

تاج بخش با بیان اینکه تا پیش از این اقدامات مطالبه‌گری موردی و در مباحث علمی و تخصصی ضعیف بوده، گفت: به ابتکار بسیج دانشجویی فارس ذیل معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری، هسته‌ای را بر اساس پشتوانه‌های علمی و ظرفیت های نخبگانی با عنوان هسته تخصصی عدالت شهری شکل دادیم.

وی پیرامون کمیته ها و بخش های مختلف این هسته عنوان کرد: کمیته های زیرمجموعه هسته تخصصی عدالت شهری عبارت از فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، حقوقی، مدیریت، فضای مجازی، اقتصاد و تولید، عمران و شهرسازی و امور شهرستان ها.

این فعال دانشجویی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه عدالت اذعان داشت: در هسته تخصصی عدالت شهری موضوعات را در دو قسمت روبنایی و زیربنایی پیگیری خواهیم کرد که در این راستا عدالت را از رقابت به گفتمان عمومی تبدیل کرده و همچنین به سراغ رویه ها و قوانین خواهیم رفت.

وی ادامه داد: درحال حاضر عدالت به گفتمان روی کاغذ و بنر تبدیل شده که ما در گام اول قوانین شورای شهر و به طور ویژه قوانین کمیسیون های شورای شهر و روند کمیسیون های ماده صد و پنج را بررسی و با بهره گیری از ظرفیت بسیج اساتید و پشتوانه علمی، آن را اصلاح خواهیم کرد.

دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه به دنبال شهر عدالت محور مهدوی هستند، گفت: ما در شیراز نظام مسائل شهری را احصاء کرده و به دنبال تحقق این اتفاق در شهرستان ها هستیم تا بتوانیم با دستی باز و اطلاعات کافی و با بهره گیری از بسیج اساتید و ظرفیت حوزه علمیه به موضوعات بپردازیم.

وی پیرامون مسائل احصاء شده درخصوص شهر شیراز عنوان کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در جایگاه خود نیست و مدیران با تفکر اغلب غربی و غیربومی بر مسند کار و مدیریت هستند که ما مطالبه گری علمی و تخصصی در موضوعات مرتبط را از آنها خواهیم کرد.

تاج بخش اضافه کرد: پس از نظام احصای مسائل شهری، موضوعات را دسته بندی و اولویت بندی می‌کنیم و با صدور بیانیه، یادداشت، سخنرانی از تریبون های مختلف و فعالیت در فضای مجازی نسبت به مسائل واکنش نشان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هدف ما اصلاح رویه در امور شهری می باشد، متذکر شد: به دنبال گریبان گیری و جنجال رسانه ای نیستیم و می‌خواهیم به صورت علمی و با بهره گیری از ظرفیت نخبگانی شیراز و فارس، این شهر و استان را به جایگاه واقعی خود در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری برسانیم.

دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز در خصوص انتخابات نیز بیان داشت: نقشه راه را برای دفاتر بسیج دانشجویی تهیه کرده ایم که براساس آن به روشنگری پیرامون شاخص هایی نظیر شفافیت، نظارت و پاسخگویی به صورت تخصصی ورود کرده و مطالبات دقیقی صورت خواهد گرفت.

وی در مورد شورای فعلی شهر شیراز و مطالبه گری از آنان گفت: اعضای شورای شهر شیراز دوره پنجم را برای مطالبه گری و توضیح پیرامون عملکرد چهارساله‌شان دعوت خواهیم کرد.

دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس با گلایه از افراد رد صلاحیت شده ای که به تخریب هیئت اجرایی دولت و هیئت نظارت می پردازند، گفت: چگونه است که آقایان و بانوان محترم به هنگام انتخابات هایی که حزب و جناح سیاسی مطلوبشان به صورت اتوبوسی تأیید صلاحیت می‌شدند، از آزادی و دموکراسی تشکر می‌کردند اما در صورت رد صلاحیت، نظام را به برخوردهای سلیقه ای و بسته متهم می‌ کنند؟

وی همچنین عنوان کرد: هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس به عنوان یک هسته نخبگانی دانشجویی ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با صراحت اعلام می ‌دارد در صورتی که مذاکرات پشت پرده برخی چهره های معلوم الحال رد صلاحیت شده، با هیئت های رسیدگی یا پشت درب اتاق های فرمانداری شیراز و به توصیه آقایان و پدربزرگ ‌های سیاسی استان نتیجه داده و صلاحیت ها تأیید بشود، این هسته آمادگی خود جهت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ  با حضور تأییدشدگان از این دست را اعلام داشته و در صورت رد درخواست مجموعه دانشجویی، افکار عمومی را در جریان اطلاعات صحیح و بی پرده در ارتباط با کاندیداهای به صلاحیت بازگشته، قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول