اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فعالیت رگباری ابرهای بهاری در آسمان اغلب شهرها/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌های بهاری در اغلب شهرها روزهای آینده نیز ادامه دارد، گفت: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، تگرگ و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد وجود دارد.

فعالیت رگباری ابرهای بهاری در آسمان اغلب شهرها/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در اغلب نقاط کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این شرایط جوی امروز در استان‌های لرستان، ایلام و شمال خوزستان حاکم نخواهد بود.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، سمنان، تهران، اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت، فعالیت سامانه بارشی عمدتاً در استان‌های واقع در نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش ها روز آینده در استان های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال کرمان خواهد بود.

وی گفت: روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل، مازندران، ارتفاعات البرز، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور و ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان همچنین استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات البرز، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در اغلب مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت در شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های یزد و اصفهان و شمال شرق فارس همچنین ارتفاعات کرمان در ساعت بعد از ظهر بارش داریم.

ضیائیان افزود: روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در استان های شمال غرب کشور و سواحل خزر بارش باران گاهی با رعد و برق و همچنین در بخش های مرکزی و ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز سه شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می‌شود، همچنین فردا شب آسمان تهران نیمه ابری با رعد و برق و احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۶ و ۱۳ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول