اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ماده آهویی در مشهدبا ۲ جنین در شکم قربانی بی‌احتیاطی راننده خودرو شد

رئیس حفاظت محیط‌زیست کلان‌شهر مشهد از تلف شدن ماه آهویی با ۲ جنین در شکم براثر بی‌احتیاطی یک راننده خودرو در جاده مجاور منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان این شهرستان خبر داد.

ماده آهویی در مشهدبا ۲ جنین در شکم قربانی بی‌احتیاطی راننده خودرو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، مرتضی شیرزور با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ساکنین روستای مجاور منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان مبنی بر مشاهده یک رأس آهو در حاشیه جاده مشهد - سرخس، بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست به محل اعزام شدند، اظهار کرد: یک رأس آهوی ماده که به دلیل خشک‌سالی و عدم دسترسی به آب از منطقه حفاظت‌شده خارج و برای تأمین آب از منابع آبی اطراف روستا در حال عبور از عرض جاده بود با یک خودرو برخورد می‌کند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست کلان‌شهر مشهد با اشاره به اینکه  آهو از ناحیه ۲ پای عقب دچار شکستگی شده بود، ابراز کرد: با توجه به گزارش کارشناسان محیط‌زیست مبنی بر باردار بودن ماده آهو، بلافاصله حیوان برای درمان به مشهد منتقل شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی انجام‌شده با دامپزشک باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد نیز اکیپ دامپزشکی برای مداوای حیوان مصدوم مقدمات کلینیکی را فراهم کردند، بیان کرد: متأسفانه به دلیل بعد مسافت و شدت گرمای هوا و شدت جراحات وارده حیوان مصدوم قبل از رسیدن به باغ‌وحش تلف شد.

شیرزور با اشاره به اینکه این ماده آهو ۲ جنین در شکم داشت، افزود: به دلیل نارس بودن بره‌ها امکان زنده نگه‌داشتن آن‌ها نیز میسر نشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه همه‌ساله با توجه به کاهش نزولات آسمانی، عدم دسترسی حیات‌وحش به منابع آبی ثابت و مطمئن و از طرفی عدم ایجاد گذرگاه‌های امن برای گذار حیات‌وحش، شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگوار برای حیات‌وحش هستیم، یادآور شد: اجرای طرح‌های تأمین آب شرب حیات‌وحش و مسیر امن برای گذار حیات‌وحش جزو ضروریات در حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول