اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

مخالفت پارلمان ارمنستان با انتخاب پاشینیان به مقام نخست‌وزیری

رسانه‌ها ازعدم موفقیت کفیل نخست وزیری ارمنستان در رای گیری پارلمان این کشور جهت تصدی سمت نخست وزیری خبر دادند.

مخالفت پارلمان ارمنستان با انتخاب پاشینیان به مقام نخست‌وزیری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  پارلمان ارمنستان در جلسه ویژه خود در دوشنبه با انتخاب «نیکل پاشینیان» تنها گزینه نخست وزیری این کشور به این مقام مخالفت کرد.

خبرگزاری «ترند نیوز»  به نقل از رسانه‌های روسی نوشت که پارلمان ارمنستان در نشست ویژه‌ای که امروز دوشنبه  برگزار کرد به نیکل پاشینیان، تنها نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور  برای سمت نخست وزیری رای نداد.

در این رای گیری 75 نماینده رای ممتنع، سه تن رای مخالف و یک تن به انتخاب پاشینیان به عنوان نخست وزیر رای دادند. حزب اکثریت «گام من»، از شرکت در رای گیری  خودداری کرد. حزب مخالف «سعادت ارمنستان» در این نشست شرکت نکرد و حزب مخالف «ارمنستان روشن» به پاشینیان رای مخالف داد.

مرحله دوم رای گیری در پارلمان ارمنستان در 10 مه 2021 (دوشنبه 20 اردیبهشت) برگزار می‌شود. پس از انحلال پارلمان، رئیس جمهور ارمنستان به طور رسمی تاریخ رای گیری در انتخابات زودهنگام پارلمانی را تعیین می‌کند. پاشینیان در نظر دارد انتخابات را در 20 ژوئن 2021 ( یکشنبه 30 خرداد)  برگزار کند.

 پاشینیان اخیرا استعفای خود را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پیشنهاد داد. این سیاستمدار از برنامه خود برای ادامه انجام وظایف نخست وزیری تا زمان برگزاری انتخابات خبر داد.

 نیکل پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد. پاشینیان درباره استعفای خود اعلام کرد: «انتخابات پارلمانی تنها در صورتی امکان پذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، پارلمان منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می‌شود.»

از زمان امضای توافق پایان جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب مخالف و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواستار شدند اما او ضمن رد این فشارها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد. وی در روزهای گذشته در حالیکه مشغول دیدار از یکی از مناطق این کشور بود با اعتراض ساکنان محلی مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول