اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی برگزار شد

سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و حضور اعضای ستاد برگزار شد.

سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی شاهسواران: در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، ضمن تشریح آخرین وضعیت انتخاباتی کشور، ارائه اخبار و گزارشات مربوط به جرایم و تخلفات انتخاباتی کشور، ارائه گزارش عملکرد ستادهای استانی و ارزیابی روند اجرای مصوبات جلسه گذشته ستاد مرکزی انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

فرزاد فرهادی‌راد مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات کشور، ضمن اعلام تشکیل سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: اعضای ستاد مرکزی دادستان کل کشور (رئیس ستاد)، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه (دبیر ستاد)، نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان، سازمان قضائی نیروهای مسلح و صدا و سیما، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس سازمان بازرسی کل کشور هستند که در جلسات ستاد مرکزی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سومین جلسه ستاد در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت، رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی، توجه ویژه به مقررات موجود و مورد نیاز فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه فضای مجازی، تولید محتوای پیشگیرانه و ارتقا بخش آگاهی‌های عمومی مرتبط با انتخابات و پیش‌بینی و اقدامات مورد نیاز در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات لازم نیز گرفته شد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات کشور، ادامه داد: علاوه بر آن آخرین آمار تشکیل ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها و تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی نیز تقدیم اعضا شد که نشان از آمادگی و عزم کامل قوه قضائیه جهت نظارت کامل به امور مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ است.

فرهادی‌راد اظهار داشت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول