اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اما و اگرهای واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی از زبان استاندار/ فعالیت گروه‌های شغلی سطح دو به شکل محدود در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعطیلی طولانی مدت اصناف و کسبه به دلیل شرایط قرمز کرونایی، گفت: طبق تصمیم ستاد کرونای شهرستان تبریز، گروه‌های شغلی سطح دو به شکل محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند، فعالیت کنند.

اما و اگرهای واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی از زبان استاندار/ فعالیت گروه‌های شغلی سطح دو به شکل محدود در تبریز

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: سیاست‌های کلی در ارتباط با مواجهه با شرایط کرونایی توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ و برخی تصمیمات هم در ستادهای استانی و شهرستانی به تبع شرایط و تغییر وضعیت‌ها گرفته می‌شود.

کاهش محدودیت‌ها در هفته آینده در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: این تصمیم ستاد کرونا شهرستان تبریز، تعارضی با مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد؛ چرا که وضعیت بیماری در استان هرچند نگران‌کننده اما کنترل شده است و احتمالا در طول هفته آینده یک سری از محدودیت‌ها کاهش یابد.

 تاکنون سوءاستفاده‌‎ها فاجعه باری که‌ در برخی از شهرهای کشور از واکسن‌ها صورت گرفته در استان آذربایجان‌شرقی اتفاق نیفتاده است

پورمحمدی با اشاره به ایام لیالی قدر، مناسبت‌های مذهبی و احتمال وقوع اجتماعات بر لزوم حفظ فاصله اجتماعی و رعایت کامل موازین بهداشتی تاکید کرد.

    اگر مطمئن باشیم بیماری با یک ماه تعطیلی از بین می‌رود همه جا را تعطیل می‌کنیم!

این مسوول تصریح کرد: اگر واقعا مطمئن باشیم که مثلا بیماری با یک ماه تعطیلی کامل از بین می‌رود، همه جا را تعطیل می‌کنیم و تبعات آن را هم به جان می‌خریم؛ اما شرایط به‌گونه‌ایست که حتی نمی‌دانیم موج چهارم را که پشت سر گذاشتیم موج پنجم در پیش نخواهد بود، بنابراین باید مسئله را با انعطاف‌پذیری پیش بریم.

اما و اگرهای واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی از زبان استاندار

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع واکسیناسیون کرونا در استان و گله‌مندی‌های پیش آمده در این ارتباط نیز پرداخت و یادآور شد: برای دریافت سهمیه واکسن، لیست کادر درمان و افراد اولویت‌دار به وزارت بهداشت و درمان ارسال و به تناسب همین لیست واکسن دریافت می‌شود؛ بر همین اساس نمی‌توان گفت سهم واکسن دریافتی استانی کم یا زیاد است.

 اولویت‌بندی واکسیناسیون بر اساس سند ملی کرونا صورت گرفته و بر همین اساس پزشکان و کادر درمانی که مواجهه مستقیم با کرونا دارند، اولویت اول واکسیناسیون هستند

 

پورمحمدی ابراز داشت: ممکن است در استانی تعداد افراد بالای 80  سال و در استانی دیگر پزشکان و کادر درمان زیاد باشد.

این مسوول با اشاره به اعتراضات و گله‌مندی‌های تعدادی از کادر درمان به‌ویژه داروسازهای استان نسبت به اولویت‌بندی واکسیناسیون بیان داشت: اولویت‌بندی واکسیناسیون بر اساس سند ملی کرونا صورت گرفته و بر همین اساس پزشکان و کادر درمانی که مواجهه مستقیم با کرونا دارند، اولویت اول واکسیناسیون هستند.

وی با اعلام اینکه به نظر بنده تعیین سهمیه بر اساس اطلاعات جمعیتی دقیق صورت گرفته، توضیح داد: ممکن است فردی پزشک یا جزو کادر درمان باشد؛ اما تخصص او مربوط به ریه و بیماری‌های عفونی نبوده و در نتیجه مواجهه مستقیمی با بیماران کرونایی نداشته باشد، بنابراین در اولویت‌های بعدی واکسیناسیون قرار می‌گیرد.

همه کلینیک‌های بخش خصوصی واکسینه نشده‌اند!!

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: اینکه ادعا می‌شود همه کادر خدماتی و درمانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، به نظر بنده درست نبوده و کلینیک‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی به طور کامل پوشش داده نشده‌اند؛ چرا که واکسن به اندازه کافی موجود نبوده است.

وی یادآور شد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز سهمیه واکسنی که به استان تخصیص یافته متناسب با افراد بالای 80 سال استان نبوده است؛ به هرحال اطمینان خاطرداریم اولویت‌بندی‌ها و سهمیه‌ها بر اساس سند ملی صورت گرفته است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون سوءاستفاده‌‎ها فاجعه باری که در برخی از شهرهای کشور از واکسن‌ها صورت گرفته در استان ما اتفاق نیفتاده است!

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول