اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورو مانیتور: صهیونیست‌ها آپارتاید هستند

یک موسسه حقوق بشری در خصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین گزارش داد، رژیم تل‌آویو ضمن ساخت هزاران واحد مسکونی در قدس اشغالی، سیاست بیرون راندن فلسطینیان را تشدید کرده است.

یورو مانیتور: صهیونیست‌ها آپارتاید هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه حقوق بشری «یورو مانیتور» مستقر در سوئیس دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از تصویب برنامه‌های ساخت ۴۹۸۲ واحد مسکونی جدید، ۳۱ باب خانه و ۲۷ تاسیسات فلسطینیان را تخریب کرده است.

به نوشته وبگاه «اسکوپ» به نقل از موسسه یورو مانیتور، رژیم صهیونیستی در طول چهار ماه گذشته ضمن ساخت هزاران واحد مسکونی در شرق قدس اشغالی، سیاست تخریب خانه‌ها، تاسیسات فلسطینیان و بیرون راندن فلسطینیان از محله‌ها را تشدید کرده است. هدف چنین رفتاری تداوم تبعیض نژادی و از بین بردن حضور اعراب فلسطین در این شهر است.

موسسه یورو مانیتور اعلام کرده که در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، ۸۶ مورد تخلف مربوط به تخریب منازل فلسطینیان توسط نیروهای صهیونیستی در شرق قدس اشغالی انجام شده است. نیروهای اسرائیلی از ابتدای سال جاری ۳۱ خانه را تخریب کرده اند که نیمی از آنها در ماه مارس رخ داده است.

این در حالی است که نیروهای صهیونیستی ده‌ها خانواده فلسطینی از جمله زنان و کودکان را آواره کرده و آنها را بی خانمان کرده‌اند. حتی پس از آن، نیروهای اسرائیلی هنگام برپایی چادر برای پناهگاه موقت نزدیک خانه‌های ویران شده ، آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند. دادگاه‌های اسرائیل نیز تصمیماتی را تصویب کردند که تصرف خانه‌های اعراب را قانونی می‌داند.

در طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۱، اخراج اجباری و تخریب سیستماتیک منازل مسکونی تاثیرات جسمی ، اجتماعی، اقتصادی و روانی شدیدی بر خانواده های آسیب دیده داشته است. این جنایاتی است که ممکن است به معنای پاکسازی قومیتی است.  

«طارق اللوا» مدیر ارشد موسسه یورو مانیتور گفت که تصمیم‌ها و برنامه‌های رژیم اسرائیل برای تخلیه و تخریب خانه‌ها و آوارگی فلسطینیان برای ایجاد تاسیسات ساختمانی یهودی نشین، نشان دهنده سیستم آپارتاید است که اسرائیل با تکیه بر قوانین تبعیض آمیز و سیاست‌های ناعادلانه دنبال می‌کند.

وی گفت: «تخریب‌ها واخراج‌های انجام شده توسط مقام‌های اسرائیلی بخشی از تلاش آنها برای جابجایی اجباری فلسطینیان و تغییر جمعیت قدس اشغالی است. تخریب و اخراج غیرقانونی غیرنظامیان در فلسطین اشغالی نقض کنوانسیون چهارم ژنو است.»

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی با تبانی در دادگاه‌های قدس حکم مصادره دهها واحد مسکونی در محله شیخ جراح قدس را صادر کرده است و صدها فلسطینی در معرض آوارگی اجباری قرار دارند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شنبه  هفته جاری  تظاهراتی را که در اعتراض به قصد این رژیم برای بیرون کردن بیش از ۵۰۰ فلسطینی از محله «شیخ جراح» در قدس انجام شد، سرکوب کردند.

اهالی محله مذکور از سال ۱۹۷۲ با توطئه‌ای صهیونیستی  که قصد بیرون کردن این خانواده‌ها از منازلشان را دارد، مقابله می‌کنند. دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده تا دوم ماه جاری میلادی (امروز) باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند و این مهلت برای تعداد دیگری از خانواده‌های فلسطینی تا ابتدای آگوست است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول