اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رزمنده دفاع مقدس: شجاعت شهید عرب‌نژاد زبانزد همه رزمندگان بود

یادگار دوران دفاع مقدس می‌گوید: در عملیات بیت‌المقدس دوستان زیادی از تیپ ثارالله استان کرمان به شهادت رسیدند اما در این بین نقش برادران محمدعلی و حمید عرب‌نژاد کلیدی بود، شجاعت شهید حمید عرب‌نژاد زبانزد همه رزمندگان بود بارها با ایشان به قلب دشمن نفوذ کردیم و سلاح‌های مدرن و پیشرفته بعثی‌ها را برداشتیم.

رزمنده دفاع مقدس: شجاعت شهید عرب‌نژاد زبانزد همه رزمندگان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رمضان ایزدی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که در سن ۲۰ سالگی برای اولین مرتبه در سال ۱۳۶۰ عازم جبهه شد و به اتفاق چند نفر دیگر از کوهبنانی‌ها در عملیات طریق‌القدس که منجر به آزادسازی بستان شد، شرکت کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: در سال ۱۳۶۰ در قالب یک تیم 6 نفره از جوانان دوران دفاع مقدس قبل از عملیات فتح بستان عازم جبهه شدیم، در عملیات‌های طریق‌القدس، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر سه، چهار و پنج که منجر به آزادسازی بستان، جزایر مجنون، مهران، شلمچه و شهر فاو شد، حضور داشتم.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس بنده و چند نفر از کوهبنانی‌ها که در عملیات حضور داشتند، مجروح شدیم، تصریح کرد: در این عملیات به‌عنوان آرپی‌جی‌ زن در کنار تیم ۲۰ نفره بودم که با استقرار در خط مقدم در راستای شکار تانک‌ها و بازگشایی مسیر مبادرت کردیم، البته در این عملیات اکثر بچه‌های تیم شهید شدند و تعداد کمی هم با جراحت و زخم مواجه شدند.

 

انتصاب به‌عنوان مدیر داخلی لشکر از طرف سردار سلیمانی

وی بیان داشت : در جریان عملیات خیبر که در منطقه تنگه زلیجان مسقر بودم از سوی سردار دل‌ها به‌عنوان مدیر داخلی لشکر احتیاط قدس منصوب شدم و حدود هشت ماه تمام امورات نظارت و انتظامی منطقه و خطوط دفاعی در ورودی‌های جزایر مجنون را بر عهده داشتم.

جانباز دوران دفاع مقدس افزود: در جریان عملیات والفجر سه به اتفاق ۸۰ نفر از رزمندگان دیار کریمان به سرپرستی اینحانب عازم شهر اهواز شدیم و پس از مسلح‌شدن عازم دهلران گشتیم و در ادامه در عملیات آزادسازی مهران شرکت کردیم، البته در این عملیات هم تعدادی از دوستان و همرزمان به شهادت رسیدند و یا اسیر و جانباز شدند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات کربلای چهار و پنج به‌عنوان معاون تبلیغات خط فاو شرکت کردم اما به‌دلیل جراحت از ناحیه پا آن‌طور که شایسته بود نتوانستم اقدام کنم.

ایزدی ابراز داشت: جنگ ما را آبدیده کرد و خودباوری را در وجودمان پرورش داد؛ بنابراین در این دوران ما با مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی بیشتر آشنا شدیم و با قرآن و معانی این کتاب الهی بیشتر و بهتر مانوس گشتیم.

وی ادامه داد: در بحبوحه جنگ بود که امام عزیزمان را به‌خوبی شناختیم و به قدرت ولایت و رهبری پی بردیم و به برکت وجود ایشان با جان و دل در برابر ابرقدرت‌های پوشالی ایستادیم.

یادگار دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان آن‌قدر به حضرت امام (ره) ارادت داشتند که از هیچ ابزار جنگی و هیچ میدان مین و گلوله‌ای هراس نداشتند با امید و توکل به خدا و دستور حضرت امام حرکت می‌کردند که نتیجه آن پیروزی رزمندگان بود.

وی ابراز داشت: در عملیات بیت‌المقدس دوستان زیادی از تیپ ثارالله استان کرمان به شهادت رسیدند اما در این بین نقش برادران محمدعلی و حمید عرب‌نژاد کلیدی بود.

ایزدی یادآور شد: شهید حمید عرب‌نژاد به اتفاق برادر رزمنده‌اش محمدعلی با نصب تیربار بر روی جیپ و طراحی تخت بر روی موتورهای مینی ۸۰، سوزوکی و یاماها برای حمل مجروح استفاده می‌کردند.

 

یادگار دوران دفاع مقدس افزود: شجاعت شهید حمید عرب نژاد زبانزد همه رزمندگان بود بارها با ایشان به قلب دشمن نفوذ کردیم و سلاح‌های مدرن و پیشرفته بعثی‌ها را برداشتیم.

ایزدی یادآور شد: شهید علیرضا محمدحسنی که از رزمندگان شجاع و از دوستان شهید حمید عرب‌نژاد بود در عملیات آزادسازی بستان به شهادت رسید.

شهادت 8 نفر از بچه‌های کوهبنان در یک روز

وی ادامه داد: در عملیات‌های خیبر، والفجر سه و کربلای چهار تعدادی از دوستان‌مان به شهادت رسیدند که در یک روز هشت نفر از بچه‌های کوهبنان در یک نقطه به شهادت رسیدند.

یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: در شهر فاو از همه سمتی گلوله می‌آمد، دشمن لابلای نهرها، لوله‌های انتقال نفت و ساختمان‌های موجود پنهان شده بود که در این عملیات علاوه بر خط مقدم باید مواظب طرفین و پشت سر خود نیز باشیم.

وی تاکید کرد: همه شهدا توصیه کردند که همواره در خط اسلام همچنین در رکاب ولایت و رهبری و پشت سر ایشان حرکت کنیم و راه شهدا را به‌خوبی ادامه دهیم تا سعادت دنیا و آخرت را کسب کنیم و شاهد ذلت و نابودی دشمنان و بدخواهان باشیم بنابراین ما تا زنده‌ایم رزمنده پا به رکاب مقام ‌معظم رهبری هستیم و از هیچ ابرقدرتی هراس نداریم.

انتهای پیام/80012/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول