اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شبی که مردم بوشهر قدر دانستند+عکس

همزمان با دومین شب از لیالی قدر، مردم متدین بندر بوشهر با قرآئت دعای جوشن کبیر و مناجات با خدا، این شب با فضیلت را تا سحر احیا داشتند.

شبی که مردم بوشهر قدر دانستند+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی با فضیلت قدر، مراسم احیا در گلزار شهدای شهر، یادمان شهدای گمنام بیسیم، تکیه رایت العباس، پارک شغاب و دیگر مساجد و حسینیه‌های بندر بوشهر برگزار شد.

شب زنده داران در شبی که برتر از هزار ماه فضیلت دارد، صدای الغوث الغوث سر دادند و با تکرار هزاران نام از اسامی با عظمت پروردگار، با خدای خویش مناجات و با عبارات دعای جوشن کبیر، حوائج خود را از خداوند منان درخواست و دست‌های نیاز دعا را بالا بردند.

مردم در گلزار شهدای شهر، یادمان شهدای گمنام سپاه امام صادق(ع)، پارک شغاب و مساجد بوشهر دعای جوشن کبیر را  زمزمه کردند و بسیاری از حاضرین این دعای گرانقدر را ایستاده قرآئت کردند.

پس از آن در یادمان شهدای گمنام سپاه امام صادق(ع) آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص اهمیت توجه به انجام فرایض الهی و ترک محرمات مطالبی را بر اساس آیات و روایات بیان کرد و در ادامه نیز حاضران قرآن به سر گرفتند تا بهترین سرنوشت برای یک سال خود را با توسل به ذات متبرک ائمه معصومین علیهم السلام از خداوند منان طلب کنند چرا که در روایات آمده در شب قدر مقدرات یک سال بندگان نوشته و بر حضرت حجت (عج) عرضه می‌شود.

 

در شب شهادت مولی متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام،  مراسم عزاداری پس از دعا و مناجات برگزار شد و تا سحرگاهان ادامه داشت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول