اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انصارالله به تصمیم احتمالی شورای امنیت درباره یمن واکنش نشان داد

انصارالله یمن به تحرکات جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن واکنش نشان داد و تأکید کرد که هر گونه فعالیت جدید شورا تنها زمانی که در راستای خدمت به منافع یمن باشد، محقق خواهد شد.

انصارالله به تصمیم احتمالی شورای امنیت درباره یمن واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله، بامداد امروز، به اخبار منتشر شده درباره تصمیم جدید شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ یمن واکنش نشان داد.

سخنگوی انصارالله در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «از یک نبرد محدود صحبت می‌کنند و [کشور] محاصره شده یمن را رها کرده‌اند. این محدود کردن درگیری نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند و فایده‌ای برای برقراری صلح ندارد و زمان جنگ را به درازا می‌کشاند».

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن اشاره دارد به اظهارات مقامات آمریکایی که هنوز محدود به نبرد مأرب است و محاصره و درد و رنج مردم این کشور در آن نادیده گرفته شده است.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت: «هر گونه فعالیت جدید شورای امنیت قابل تحقق نخواهد بود مگر اینکه ابتدا در خدمت به مصلحت مردم یمن باشد».

عبدالسلام ادامه داد: «مردم یمن به کسی که حقوق آن‌ها را در زمینه امنیت، صلح و حاکمیت مراعات نمی‌کند، توجهی نمی‌کنند».

در عین حال، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن نیز در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «ما یک نگرش برای حل‌وفصل و صلح داریم؛ می‌خواهیم به این نگرش ما برای حل‌وفصل در شورای امنیت گوش فرا داده شود».

این اظهارات پس از آن است که شامگاه دوشنبه (دیروز)، شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد که تحرکاتی در سطح بین‌المللی و سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن در حال انجام است.

المیادین خبر داده بود که رایزنی‌های بین‌المللی و سازمان به دنبال یک الگوی جایگزین برای قطعنامه ۲۲۱۶ است که این تصمیم زمینه را عملا برای پایان دادن به کار «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن فراهم خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول