اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید کمیسیون فلسطین در پارلمان اردن بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از «امان»

کمیسیون فلسطین در پارلمان اردن تأکید کرد که باید سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور اخراج شود.

تأکید کمیسیون فلسطین در پارلمان اردن بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از «امان»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون فلسطین در پارلمان اردن تجاوزات صهیونیستها به ساکنان محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی را محکوم کرد.

«محمد الظهراوی» رئیس این کمیسیون تأکید کرد که با نگرانی، تمامی رخدادهایی را پیگیری می‌کند که در اراضی بیت المقدس رخ می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از الظهراوی گزارش داد، اقدامات نژادپرستانه صهیونیستها علیه مسیحیان و شعائر مذهبی آنان و جلوگیری از ورود آنان به عبادتگاههای شهر قدس اشغالی محکوم است.

وی تصریح کرد، این کمیسیون به اعمال فشار علیه همه طرفهای رسمی و نهادهای بین‌المللی ادامه خواهد داد تا عملیات کوچاندن اجباری ساکنان محله الشیخ جراح توسط صهیونیستها را متوقف کند.

رئیس کمیسیون فلسطین گفت که موضعش درباره اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فرخواندن سفیر اردن از تل‌آویو ثابت است.

الظهراوی در پایان تأکید کرد، نمایندگان پارلمان اردن، نماینده کمیسیون فلسطین هستند؛ زیرا مسئله فلسطین در دل همه مردم اردن جایگاه والایی دارد.

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده تا یکشنبه 12 اردیبهشت باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند و این مهلت برای تعداد دیگری از خانواده‌های فلسطینی تا ابتدای آگوست است.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده است. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول