اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نباید در تفسیر توصیه‌های رهبری افراط و تفریط شود

معاون بررسی و گفتمان سازی نهضت استادی بسیج اصفهان گفت: همه جریان‌های سیاسی باید ضمن پرهیز از افراط و تفریط، براساس معیارهای تعیین شده رهبر انقلاب افرادی شایسته را معرفی نموده و مصالح کشور را بر منافع حزبی و جناحی ترجیح دهند.

نباید در تفسیر توصیه‌های رهبری افراط و تفریط شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، فرهاد مصری‌نژاد در حاشیه ویژه برنامه شنبه‌های انتخاباتی کمیته استانی انتخابات نهضت استادی بسیج اصفهان، گفت: دولت جوان حزب‌اللهی، دولت کارآمد است، انتظار داریم جریان‌های سیاسی و صاحب‌نظران نسبت به معرفی مصادیق براساس معیارهای تعیین شده، افرادی شایسته را معرفی نموده و در تفسیر توصیه‌های رهبری دچار افراط و تفریط نشوند.

معاون بررسی و گفتمان سازی نهضت استادی بسیج اصفهان با بیان این که یکی از مهمترین رویدادهای سال 1400 انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار کرد: در حال حاضر گمانه زنی‌ها برای کاندیداها از سوی جریان‌های سیاسی مختلف در حال انجام است و روزبه‌روز بر حرارت آن افزوده می‌شود، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد که این همزمانی خود می‌تواند بر شور انتخاباتی بیفزاید.

وی با بیان این که تعیین معیارهای دولت آینده و تشخیص و تعیین مصداق مهمترین بحث‌هایی است که امروز در جریان است، ابزار داشت: اینها معمولا مستند به بیانات مقام معظم رهبری می‌باشد.

مصری نژاد با اشاره به این که یکی از بحث‌های پر تکرار و پرمخاطب در این روزها اشاره به دولت جوان حزب‌اللهی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره براستفاده از ظرفیت‌های نسل جوان تأکید داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که در پاره‌ای از موارد تفسیر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد، دچار افراط و تفریط شده و نسبت به آنچه مورد نظر ایشان بوده فاصله گرفته است.

معاون بررسی و گفتمان سازی نهضت استادی بسیج اصفهان، با تاکید بر این که باید توجه داشت که در صحبت‌های معظم‌له هیچ‌گاه عنصر تجربه و توانایی از معیارهای معرفی شده حذف نشده است، گفت: متاسفانه برخی از افراد صرفاً با تمرکز بر سن افرادی را معرفی می‌نمایند که گرچه افرادی مومن و معتقد به نظام و انقلاب هستند اما فاقد تجربه اجرایی در پست مهم ریاست جمهوری یا قرار گرفتن در شورای شهر می‌باشند.

وی افزود: همچنین نگاه جوان‌گرایی در بیانات رهبر معظم انقلاب صرفا مبانی سنی نداشته و ملاک داشتن نشاط، آمادگی و سرپا بودن تعریف شده است.

مصری نژاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تکیه بر جوانگرایی فرمودند که ملاک سن نیست و منظور از دولت جوان را یک دولت سر پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ بیان کردند و سپس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان مصداق اعلام می‌کنند و حتی می‌فرمایند اگر ایشان بود شاید تا 10 سال دیگر فعالیت می‌کرد.

معاون بررسی و گفتمان سازی نهضت استادی بسیج اصفهان، افزود: همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند:«مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره‌گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند" که در آن نیز به عنصر تجربه برای مدیران و کارگزاران اشاره شده فرموده‌اند.

مصری نژاد سپس به فرازی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب در ۲۳ اسفند ۹۷ در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری مجدداً یادآوری فرمودند: «شنیدم بعضی‌ها گفتند فلانی می‌گوید «جوان‌گرایی یعنی پیرزدایی»؛ بنده این را رد می‌کنم، مراد من پیرزدایی نیست. جوان‌گرایی یک معنایی است، باید روی آن فکر کرد، تأمّل کرد؛ یک معنای روشنی از جوان‌گرایی داریم؛ معنایش پیرزدایی نیست»

معاون بررسی و گفتمان سازی نهضت استادی بسیج اصفهان، در پایان با بیان این که با این توضیحات و با عنایت به بیانات و نگاه رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر این نکته که دولت جوان دولتی پر تلاش، خلاق و فعال است، گفت: بنابراین از همه جریان‌های سیاسی و صاحب‌نظران انتظار است که نسبت به معرفی مصادیق در مسؤولیت‌های مختلف و بویژه در انتخابات پیش‌رو چه ریاست جمهوری و چه شورای شهر دچار افراط و تفریط نشده و براساس معیارهای تعیین شده افرادی شایسته را معرفی نموده و از طرفی مصالح کشور و نظام را بر منافع حزبی و جناحی ترجیح دهند.

انتهای پیام/63055/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول