اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع ترکیه: اجازه نمی‌دهیم یونان به حقوقمان تجاوز کند

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت این کشور اجازه نخواهد داد تا یونان علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی ترکیه با لیبی اقدام کند.

وزیر دفاع ترکیه: اجازه نمی‌دهیم یونان به حقوقمان تجاوز کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که در لیبی به سر می‌برد، در جمع نظامیان ترکیه در این کشور به سخنرانی پرداخت.

به نوشته الجزیره، او که روز گذشته به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به لیبی سفر کرده است، در سخنانی گفت که نظامیان ترکیه تا زمان برگزاری انتخابات لیبی در ماه سپتامبر در این کشور خواهند ماند. او مدعی شد که وظیفه این نیروها حفظ صلح در لیبی است.

حلوصی آکار همچنین به فعالیت‌های ترکیه در دریای مدیترانه و توافق ترسیم مرزهای دریایی با لیبی در این دریا اشاره کرد و گفت که آنکارا به فعالیت‌های خود در چارچوب توافق همکاری دریایی با لیبی ادامه خواهد داد و تلاش‌های یونان برای بی اثر کردن این توافق راه به جایی نخواهد برد.

وی تأکید کرد که ترکیه اجازه تعدی به حقوق خود در دریای مدیترانه را به یونان نخواهد داد.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ با امضای توافقنامه‌ای حریم بخشی از مرزهای دریایی میان خود در شرق مدیترانه را مشخص کردند.

این توافقنامه با اعتراض دولت یونان، قبرس یونانی‌نشین و دولت تحت امر «خلیفه حفتر» در لیبی مواجه شد. ترکیه سال‌هاست که به دنبال حفاری و استخراج منابع نفتی و گازی از شرق دریای مدیترانه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول