اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دانشگاه فرهنگیان چوب سیاسی‌بازی‌ها را می‌خورد

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس گفت: سیاسی‌کاری و حزب‌بازی‌های مرسوم یک آفت بزرگ مدیریتی برای کشور است، همین دانشگاه فرهنگیان چوب سیاسی‌کاری‌ها را می‌خورد.

دانشگاه فرهنگیان چوب سیاسی‌بازی‌ها را می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قدرت الله حمزه پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان امروز الگوهای بسیار خوبی دارد، شهید مطهری و شهید رجایی در عصر خود بی‌نظیر بودند و شما باید در برجسته‌سازی این شخصیت‌ها در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیشتر تلاش کنید.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگیان ادامه داد: یکی از موفق‌ترین معلم‌های تاریخ بشریت پیامبر(ص) بودند که در جهل‌زدایی از جامعه تلاش‌های وافری انجام داد؛ امروز شما هم ادامه دهندگان راه انبیا هستید و باید برای آگاهی بخشی به مردم و جهل‌زدایی از جامعه خودتان را آماده کنید.

حمزه با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، بیان کرد: امروز ما در مجلس آماده‌ایم برای اجرای بهتر این سند از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی پارلمانی خود در راستای اصلاح موارد احتمالی این سند و اجرای دقیق آن استفاده کنیم.

وی عدم توجه به شایسته‌سالاری را مشکل بزرگ جامعه امروز ما دانست و گفت: سیاسی‌کاری و حزب‌بازی‌های مرسوم یک آفت بزرگ مدیریتی برای کشور است که متاسفانه هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل کرده؛ همین دانشگاه فرهنگیان چوب سیاسی‌کاری‌ها را می‌خورد.

نماینده مجلس بازخوانی فرمول‌های دوران دفاع مقدس را برای مدیران کشور ضروری دانست و افزود: امروز باید همان ایثار، تلاش، ساده‌زیستی، معنویت و همان ویژگی‌ها را در جامعه به خصوص در بین دولت‌مردان احیا کنیم؛ امروز تمام مشکلات کشور به خاطر فاصله گرفتن دولتمردان و مسئولان از این ویژگی‌هاست.

وی دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها را یکی دیگر از آسیب‌های مدیریتی استان دانست و مدعی شد: امروز من در برخی از جلسات خصوصی به شدت تحت فشار هستم و از این جهت زیر سئوال هستم که دیگران در چینش مدیران بهتر از من عمل کردند و در واقع سیاسیون مطالبه‌گری را به انحراف کشیده‌اند.

حمزه ادامه داد: امروز برخی می‌گویند در بین نمایندگان فلان شخص بهتر از دیگر عمل می‌کند، وقتی ریز می‌شویم می‌بینیم منظور از بهتر عمل کردن این است که دخالت بیشتری در عزل و نصب‌ها داشته است؛ این درحالی است که مدیران باید در انتصابات مستقل عمل کنند ولی متاسفانه در استان ما چنین نیست.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص علت حمایتش از ماده 28 که پیرامون نحوه جذب فرهنگیان است، توضیح داد: آموزش و پرورش قبل از اینکه بخواهد مطالبات رهبر معظم انقلاب را در خصوص اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان اجرا کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه برای افرادی که به صورت پاره وقت و قراردادی همکاری داشته‌اند فکری کند؛ مطئن باشید نظر مجلس هم با شما همراه است و ما هم معتقدیم جذب در آموزش و پرورش باید از بستر دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد، اما بلاخره این افرادی که سال‌ها با سیستم آموزش و پرورش همکاری داشتند باید برایشان فکری بشود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول