اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل استفاده «بیش از حد» از زور علیه معترضان کلمبیایی را محکوم کرد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به کشته شدن 19 نفر و زخمی شدن صدها نفر در تظاهرات ضد دولتی روزهای اخیر در کلمبیا، استفاده «بیش از حد» از زور علیه معترضان را محکوم کرد.

سازمان ملل استفاده «بیش از حد» از زور علیه معترضان کلمبیایی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) در واکنش به کشته و زخمی شدن معترضان در کلمبیا، استفاده «بیش از حد» زور از سوی نیروهای امنیتی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد اعلام کرد: ما عمیقاً نگران تحولات در شهر «کالی» در کلمبیا، جایی که پلیس به روی معترضان آتش گشود، هستیم. 

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، دستکم ۱۹ نفر در تظاهرات ضد دولتی روزهای گذشته در کلمبیا کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. این تظاهرات در اعتراض با برنامه اصلاحات مالیاتی  پیشنهادی دولت کلمیبا  بوده است.

«ایوان دوکه» رئیس جمهور ونزوئلا در مواجهه با ناآرامی‌ها، دستور خروج این پیشنهاد اصلاحات مالیاتی را از کنگره داده است. با این حال، این اقدام معترضان را آرام نکرده است. 

بانک مرکزی کلمبیا روز جمعه هشدار داد که ناکامی در تصویب برنامه اصلاح مالیاتی تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت. 

شبکه خبری «تی‌آر‌تی» ترکیه پیشتر گزارش داد علاوه بر «بوگوتا» پایتخت کلمبیا، در بسیاری از شهرهای مهم این کشور نیز تظاهرات و تجمعات اعتراضی با حضور هزاران نفر برگزار شد. کالی، سومین شهر بزرگ کلمبیا شاهد شدید‌ترین تظاهرات و آتش گرفتن چندین اتوبوس شهری بود. در این شهر به دنبال شدت تظاهرات مقررات منع تردد اعمال شد.

این کشور همچنین درگیر تنش‌های مرزی با ونزوئلا، همسایه خود است. وزیر دفاع ونزوئلا اخیرا از درگیری نیروهای مسلح ونزوئلا  با شبه نظامیان  کلمبیایی در ایالت «آپوره» در غرب این کشور خبر داد. «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا به شمار تلفات نیروهای این کشور در درگیری‌ها اشاره‌ای نکرد.

درگیری‌های قبلی اواخر ماه مارس در این منطقه باعث شد هزاران غیرنظامی ونزوئلا از مرزها با کلمبیا فرار کنند. پادرینو در اوایل آوریل نیز از دستگیری ۳۳ نفر به همراه هشت کشته و ۳۴ زخمی از نیروهای ونزوئلا خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول