اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار گسترده ارتش ترکیه برای اشغال مناطق مرزی عراق

منابع عراقی از استقرار گسترده نیروهای ارتش ترکیه در شمال عراق برای اشغال مناطق مرزی این کشور خبر دادند.

استقرار گسترده ارتش ترکیه برای اشغال مناطق مرزی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی به شبکه المیادین گفتند که ارتش ترکیه تعداد زیادی از نیروهای خود را در کوه‌های «جیستا» در استان دهوک عراق برای اشغال مناطق مرزی مستقر کرده است.

همزمان درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان گروهک تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در کوههای «جیستا» در گرفته است. جنگنده‌های ارتش ترکیه نیز مواضع عناصر پ.ک.ک را در این مناطق بمباران کردند.

روز یکشنبه نیز «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پس از بازدید از مرکز فرماندهی عملیات‌های خود علیه پ.ک.ک در منطقۀ مرزی استان «شرناخ»، وارد خاک منطقه کردستان عراق شده‌ و از پایگاه نظامی تازه تأسیس «بیلیچ تپه» بازدید کرد. این اقدام با واکنش دولت بغداد همراه شد و وزارت خارجه عراق با احضار کاردار سفارت ترکیه در بغداد، اعتراض خود را به ورود بدون هماهنگی حلوصی آکار به خاک عراق اعلام کرد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول