اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هلال احمر خراسان شمالی در انتخابات هیات مدیره، چراغ خاموش عمل نکند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حواشی انتخابات هیات مدیره جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، گفت: وقتی وزارت اطلاعات و نماینده ولی فقیه برگزاری انتخابات هلال احمر را درست نمی‌داند تکلیف مشخص است و نباید برگزار شود.

هلال احمر خراسان شمالی در انتخابات هیات مدیره، چراغ خاموش عمل نکند

به گزارش خبرگزاری فارس در بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی اظهار کرد: انتخابات هیات مدیره جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی سال گذشته در خراسان شمالی برگزار شد که البته در همان زمان هم مقداری حواشی در برگزاری آن وجود داشت.

وی افزود: مواردی که سبب ایجاد حاشیه در استان شده بود را به رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام و تأکید شد که اجازه خارج شدن انتخابات از مسیر اصلی را به فردی ندهد و بعد از ورود به موضوع، آرامش به استان بازگشت.

وی با اشاره به اینکه انتخابات پیشین هلال‌احمر در استان توسط هیات نظارت استان و همچنین هیات عالی نظارت در کشور، مورد تأیید قرار گرفته بود، ادامه داد: مدتی قبل مکتوبه ای در سطح کشور منتشر می‌شود که برخی مدیرانی که مسئولیت دارند نباید در انتخابات هیات‌ مدیره شرکت می‌کردند.

استاندار خراسان شمالی گفت: هنوز در سطح ملی برای تعیین تکلیف این موضوع، اختلاف‌نظر وجود دارد که اعضای انتخاب شده باید عزل شوند یا خیر و رأی قطعی در این خصوص صادر نشده است.

وی افزود: بااین‌وجود، اعتبارنامه دو نفر از اعضای هیات‌مدیره هلال‌احمر استان ابطال و دو علی‌البدل حکم مسئولیت گرفتند.

شجاعی با اشاره به از رسمیت افتادن هیات‌مدیره به دلیل اتمام نفرات علی‌البدل و جایگزینی با اعضای ابطال و مستعفی، تأکید کرد: هلال‌احمر تصمیم بر برگزاری انتخابات گرفت اما ما صرفاً یک روز پیش از برگزاری انتخابات، مطلع شدیم.

وی با اشاره به وظیفه و مسئولیت استانداری در قبال برگزاری هرگونه انتخاباتی در استان گفت: این وظیفه هلال‌احمر کشور و استان است که با بنده برای برگزاری انتخابات مکاتبه کنند.

وی اظهار کرد: در حالی قرار بر برگزاری این انتخابات بود که نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور و اداره کل اطلاعات، برگزاری انتخابات را خلاف اعلام کرده بودند، اما از هلال‌احمر کشور مسئولی فرستاده شده که این انتخابات را برگزار کند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: انتخابات مذکور باید شفاف سازی شده و چراغ خاموش عمل نشود.

وی خاطرنشان کرد: نباید مسائل مورد اختلاف درون‌سازمانی، سبب اعتراض در برگزاری یک انتخابات در استان ما شود؛ وقتی وزارت اطلاعات و نماینده ولی‌فقیه در آن مجموعه می‌گوید که برگزاری انتخابات درست نیست، تکلیف مشخص است. 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مسیر درستی برای برگزاری این انتخابات طی نشد، گفت: برای تأمین حیثیت استان به این موضوع ورود کرده و باید بدانند که استان حساب‌وکتاب دارد.

شجاعی اظهار کرد: چندین استان دچار چنین وضعیتی هستند، چرا باید شروع این موضوع با استان ما باشد و مدیر استان هم تهدید به عزل شود؟ مسیر و فرآیند درست برای برگزاری انتخابات باید طی شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول